Oprogramowanie sklepu internetowego – którą platformę wybrać?

by Randa Pawel

Oprogramowanie sklepu internetowego - Gotowe sklepy internetowe

Gotowe sklepy internetowe – postaw na sprawdzone rozwiązanie

Obecnie aż 3 miliardy ludzi na świecie korzysta z Internetu. Co więcej, liczba ta wzrasta z każdym kolejnym rokiem. Chodzi o miliony kolejnych użytkowników, którzy w sieci poszukują rozrywki, rozwiązania problemów czy szybkiego sposobu na zrobienie zakupów. Gotowy sklep internetowy może być zatem doskonałym sposobem na zaistnienie w branży e commerce, jeżeli tylko zostanie odpowiednio przygotowany do korzystania z niego.

W tych czasach program do prowadzenia sklepu internetowego, czyli gotowy sklep, to niemal konieczność dla marek detalicznych, a jednocześnie dobra inwestycja i zwiększone wyniki sprzedaży. Wszak nie każdy klient ma czas, by przyjść do sklepu stacjonarnego, a sektor e-commerce daje mu możliwość znalezienia poszukiwanych produktów. Potwierdzają to badania – aż 55% Polaków kupuje w Internecie, co stanowi najlepszy dowód na to, iż e sklepy z czasem mogą sprawić, że tradycyjne punkty usługowe będą odwiedzane jeszcze rzadziej. Zdecydowanie warto więc już teraz pomyśleć o przeniesieniu własnego biznesu do sieci i pozwolić nam zaoferować gotowy sklep internetowy – zwłaszcza jeżeli jego asortyment mają tworzyć produkty trudno dostępne w stacjonarnych placówkach. Wówczas wzrasta bowiem szansa na dotarcie do niszowej grupy osób, dla których dany sklep online stanie się najlepszym sposobem na nabycie interesujących ich artykułów.

Prowadzenie e sklepu niesie za sobą także wiele innych korzyści. Na przykład jego otwarcie na pewno wiąże się z mniejszymi kosztami niż pozyskanie drogą kupna (rzadziej) lub najmu (częściej) lokalu, który miałby przekształcić się w sklep w tradycyjnej formie. Własny sklep internetowy daje pewność, że w razie wystąpienia sytuacji takiej, jaka miała miejsce na początku 2020 r., gdy z powodu epidemii koronawirusa wiele osób bało się korzystać z usług stacjonarnych sklepów, prowadzone w formie elektronicznej dalej mogły funkcjonować jak dotychczas, generując jeszcze większe zyski. Gotowy sklep internetowy to również sposób na prowadzanie własnej działalności przez osoby, które z różnych powodów – choćby przebywania na urlopie macierzyńskim czy niepełnosprawności w niewielkim stopniu – nie są zdolne spędzać każdego dnia ośmiu lub nawet więcej godzin za ladą stacjonarnego sklepu.

PROWADZISZ SKLEP INTERNETOWY ? ZINTEGRUJEMY TWÓJ SKLEP Z MAGAZYNEM !

ZOBACZ OFERTĘ

Oprogramowanie sklepów internetowych Do nowych klientów można łatwo dotrzeć, decydując się na swój sklep internetowy, oprogramowanie do jego obsługi jest teraz ogólnodostępne, tanie oraz proste we wdrożeniu i w użyciu. Czym właściwie jest e-sklep? Jest to współczesna platforma sprzedażowa, która pozwala na przeglądanie, zamawianie oraz zakup produktów. Można wyróżnić sklepy prowadzące sprzedaż w B2B – te najczęściej wymagają rejestracji do dokonania zakupów – oraz sklepy B2C, które dają klientowi wybór. Tego typu internetowy sklep pozwala korzystającym z jego usług osobom zarejestrować się w nim i usprawnić w ten sposób proces zakupów lub zdecydować się na szybkie oraz bezproblemowe zakupy bez konieczności zakładania konta. Na takie rozwiązanie najczęściej decydują się osoby, którym zależy na tym, aby jak najprędzej złożyć zamówienie, dlatego prowadząc własny gotowy sklep internetowy, warto pamiętać również o nich.

SZUKASZ WYKONAWCY SKLEPU INTERNETOWEGO ! ZAPROJEKTUJEMY TWÓJ E-SKLEP !

Programy do sklepów internetowych – jak to właściwie działa? Założenie i implementacja Twojego sklepu internetowego (jeśli oczywiście zdecydujesz się na ten ruch) wymaga gruntownego przemyślenia oraz uwzględnienia kilku ważnych czynników.

Pod uwagę należy wziąć wielkość firmy oraz dotychczasową sprzedaż (jeśli firma posiada również sklep stacjonarny), a także grupę docelową. Gdy już do tego dojdzie, można przejść do następnych kroków, które pozwolą Ci zyskać gotowy sklep internetowy. Wdrażanie sklepów internetowych Wdrażanie sklepów internetowych jako część strategii własnego biznesu sprawdzi się w przypadku klientów aktywnie korzystających z Internetu. Są to nastolatki, osoby młode czy w średnim wieku. Z sieci korzystają też seniorzy, jednak często hołdują swoim starszym przyzwyczajeniom i kupują produkty stacjonarnie, nie zdając sobie często sprawy z tego, co w ogóle kryje się pod pojęciem „e commerce” i jakimi zaletami charakteryzują się zakupy dokonywane w sklepie internetowym.

WYPEŁNIASZ DANE W DWÓCH MIEJSCACH ? PRZENIESIEMY TWOJE DANE ZE SKLEPU I DOKONAMY INTEGRACJI !

Oprogramowanie sklepów internetowych Równie istotne są bardziej techniczne dane, które trzeba wziąć pod uwagę już przy wyborze platformy, na której zamierzasz stworzyć własny sklep internetowy. Liczy się między innymi dobry wybór miejsca, czyli serwera oraz jego wielkości. Może on być umiejscowiony w chmurze lub działać lokalnie. Większe serwery będą niezbędne do przechowywania danych Twojego sklepu w sytuacji, gdy ma posiadać duże ilości towarów lub biznesów stale rozszerzających swoją działalność. Dobre oprogramowanie do obsługi Twojego sklepu internetowego musi być wsparte działaniami marketingowymi, w tym między innymi chwytliwą i łatwą do zapamiętania nazwą, umieszczoną na odpowiednim hostingu. Ważne jest przecież, aby jak najprędzej i bezproblemowo każdy zapamiętał treść szyldu Twojego sklepu.

Oprogramowanie sklepu internetowego, czyli niemal gotowe sklepy internetowe Choć założenie gotowego sklepu internetowego może wydawać się trudnym zadaniem, to jednak dzisiejsze rozwiązania i programy informatyczne pozwalają na niemal całkowitą automatyzację wdrażania sklepu oraz procesu sprzedaży, zapewniając Ci tym samym pełne wsparcie techniczne. Sklepy internetowe gotowe, czyli platformy, na których tworzy się autorskie butiki, są bardzo proste w obsłudze. Najpopularniejsze, a zarazem najlepsze podstawy, na których może powstać sklep online, to PrestaShop, ClickShop oraz Shoper. Różnią się drobnymi funkcjonalnościami, dlatego przed wybraniem najlepszego z nich należy lepiej się z nimi zapoznać i dopiero zadecydować, który gotowy sklep internetowy będzie w pełni dopasowany do Twoich potrzeb.

Sklep internetowy – oprogramowanie Sprawnie zarządzany sklep internetowy wymaga też dobrego systemu magazynowego FIS, który pomaga w szybkim wprowadzaniu nowych produktów oraz automatycznie importuje zamówienia do programu. Oprogramowanie dla sklepu internetowego FIS optymalizuje również fakturowanie oraz wystawianie paragonów. System może być instalowany lokalnie lub opłacany abonamentowo w chmurze, instalowany na serwerach w profesjonalnych serwerowniach tzw. DATACENTER. Konfiguracja FIS’a jest prosta i wymaga jedynie uzupełnienia LINK’u do API Web Service Twojego sklepu. Konfiguracji podlega również aktualizacja produktów oraz import zamówień. Program do obsługi i prowadzenia sklepu internetowego – podsumowanie Nowoczesne oprogramowania pozwalają na szybkie założenie profesjonalnego sklepu internetowego. Ważny jest wybór dobrej platformy oraz integracja z systemem magazynowym FIS. Dzięki temu prowadzony biznes wejdzie na wyższy poziom, sprawiając, że sprzedaż określonych produktów będzie przynosić większy zysk.

O rynkowej przewadze decydują szczegóły – skorzystaj z naszego doświadczenia

Internet zmienił spojrzenie Polaków na zakupy – również te, dokonywane w sklepie internetowym. Ten sam produkt znajdziemy w krótką chwilę w kilku, kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu sklepach i o jego zakupie wcale nie zawsze decyduje najniższa cena. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na wiele pobocznych elementów, zanim zdecydują się na jego zakup, np. przejrzysty opis asortymentu, poziom szczegółowości specyfikacji, czy też łatwość w sfinalizowaniu transakcji, które może zapewnić im dany sklep internetowy. Dlatego profesjonalny program do sklepu internetowego należy absolutnie do kategorii “musisz mieć”, jeśli chcesz podbić internetowy rynek. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy, na co zwracają uwagę konsumenci, a w związku z tym jesteśmy w stanie zapewnić Ci profesjonalne wsparcie techniczne. Całą wiedzę zawarliśmy w naszych systemach. Oferowane oprogramowanie do sklepu internetowego to marketingowa bomba dużego rażenia, która idealnie trafia w nazwane oraz podświadome potrzeby internautów, kierując ich do zakupu w konkretnym miejscu.

Sklepy internetowe nie mają przed nami sekretów, bo już dawno wszystkie odkryliśmy. Na ich bazie stworzyliśmy gotowe rozwiązania o bardzo wysokim poziomie skuteczności. Partnerzy Flashcom, wybierając nasze oprogramowanie do sklepu internetowego, zyskują nie tylko na polu finansowym. Systemy ułatwiają także cały proces zarządzania, np. automatyzując wiele zadań, co stanowi sporą oszczędność czasu. Docenią to przede wszystkim osoby prowadzące mniejszą działalność, które większość pracy wykonują samodzielnie. W zasadzie zapewniamy sklepy internetowe gotowe, czekające jedynie na zapełnienie ciekawą ofertą. W firmie Flashcom nie zamykamy się na indywidualne potrzeby klientów. Stawiamy na ciągły rozwój, dlatego chętnie dostosujemy program do sklepu internetowego, aby spełniał nawet najbardziej wymagające wytyczne.

MASZ PROBLEMY Z OBECNYM SKLEPEM ? ODDAJ GO NAM W OBSŁUGĘ I CIESZ SIĘ PEŁNĄ INTEGRACJĄ !

KLIKNIJ TU I ZOBACZ OFERTĘ

PODSUMOWANIE:

Zestaw dla biznesu w postaci systemu FIS oraz modułu E-SKLEP nie jest drogim rozwiązaniem w porównaniu do funkcjonalności, jakie posiada. System FIS to koszt 450 zł netto, moduł e-sklep 400 zł netto łącznie 850 zł netto. Drugi model – abonamentowy opłacany miesięcznie to 99 zł netto za FIS i 49 zł netto za moduł E-SKLEP. Wycena dotycząca projektu i utworzenia sklepu internetowego jest indywidualna i zależy od doboru odpowiedniego szablonu i projektu graficznego. Poniżej dane do testów oprogramowania FIS.

DEMO DO TESTÓW SYSTEMU MAGAZYNOWEGO FIS – PULPIT ZDALNY :

LOGIN : demo HASŁO : demo

DEMO DO TESTÓW DASHBOARD – ON-LINE: WWW

LOGIN: demo HASŁO: demo

Oprogramowanie sklepu internetowego: co wybrać?

Wybierz oprogramowanie sklepu internetowego, które będzie spełniać Twoje oczekiwania i potrzeby.

Pobierz darmowy e-book

i poznaj tajniki dropshippingu za darmo Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania

dochodowego sklepu internetowego. Pobierz darmowy e-book

Oprogramowanie sklepu internetowego: co wybrać?

Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego powinien mieć zawsze odzwierciedlenie w przemyślanym biznesplanie, gdzie kluczowe znaczenie odgrywa analiza potrzeb i konkurencji. Nie istnieje narzędzie idealne dla każdego właściciela sklepu: rynek oferuje wiele rozwiązań, jednak to, które z nich jest optymalne dla konkretnego e-biznesu zależy od czynników takich jak:

skala biznesu, przewidywana wielkość sprzedaży;

zasoby ludzkie: czas i umiejętności;

budżet przewidziany na wdrożenie i rozwój oprogramowania w przyszłości;

strategia biznesową: rodzaj asortymentu, wybór kanałów sprzedaży;

indywidualne założenia i potrzeby.

Wdrażanie dużych sklepów, obsługujących dziennie bardzo duże ilości zamówień zwykle oddaje się w ręce wyspecjalizowanych agencji, które potrafią zaprojektować platformą e-commersową zgodnie z każdym indywidualnym założeniem. Właściciele średnich i mniejszych biznesów dysponują możliwością samodzielnego rozwijania sklepu opartego o oprogramowanie typu open source, co wymaga jednak posiadania umiejętności technicznych i określonego zasobu czasu lub powierzenia misji stworzenia platformy sklepowej agencji. Sklep internetowy założyć można także korzystając z tzw. gotowego rozwiązania, takiego jak dzierżawa oprogramowania typu SaaS.

PAMIĘTAJ:

Nie istnieje rozwiązanie "najlepsze w ogóle", możliwe jest za to najbardziej odpowiednie dla zaspokojenia konkretnych potrzeb: przed podjęciem decyzji należy wziąć pod uwagę aspekty takie jak skala biznesu, czas, umiejętności, dostępne funkcjonalności gotowego oprogramowania oraz zakładany budżet.

Wybór narzędzia warunkuje w znacznym stopniu oczywiście cena, która może różnić się bardzo w zależności od konkretnego rozwiązania. Warto jednak podkreślić, że wiele z tańszych, dostępnych na rynku programów sklepowych nie ustępuje pod kątem zaawansowania i funkcjonalności np. platformom projektowanym na indywidualne zamówienie.

Wybierając optymalne pod kątem potrzeb oprogramowanie należy zacząć od sporządzenia listy funkcjonalności, które będą niezbędne na samym starcie biznesu oraz takich, które mogą okazać się potrzebne w niedalekiej przyszłości. Pomoże to m.in. uniknąć ponoszenia dodatkowych i nieprzewidzianych kosztów, chociażby ze względu na rozwój biznesu i dynamiczne zmiany na rynku e-commerce.

WAŻNE:

Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego należy zwrócić uwagę na czynniki takie jak:

1. Czas uruchomienia w pełni funkcjonalnej platformy sprzedażowej oraz koszt prac wdrożeniowych.

Zbudowanie w pełni funkcjonalnego sklepu na oprogramowaniu typu open source wymaga czasu i umiejętności. Agencja na stworzenie dedykowanego oprogramowania potrzebuje od trzech do sześciu miesięcy, w zależności od stopnia zaawansowania. Platformy typu SaaS pozwalają na otworzenie gotowego sklepu zawierającego już zestaw najważniejszych narzędzi do prowadzenia sprzedaży. Widełki kosztowe są bardzo szerokie i zależą przede wszystkim od ilości pracy potrzebnej na dostosowanie do wymagań oraz rozwój o nowe narzędzia.

2. Hosting, domena.

Zakładając sklep internetowy pamiętać należy o wynajęciu zasobów serwerowych oraz wykupieniu domeny, co doliczyć trzeba oczywiście do kosztów utrzymania sklepu. Część z firm zajmujących się sprzedażą oprogramowania oferuje tego typu usługi w ramach opłaty za sklep.

3. Wygoda obsługi i wsparcie techniczne

Podejmując decyzję o założeniu biznesu internetowego należy odpowiedzieć sobie na pytanie, kto będzie obsługiwać sklep oraz ewentualnie rozwijać platformę o nowe funkcjonalności: jaki zakres kompetencji będzie potrzebny w tym celu. Obsługa techniczna i rozwój to zawsze dodatkowy koszt, z pewnością warto więc zwrócić uwagę na zakres pomocy udzielany przez dostawcę oprogramowania.

PAMIĘTAJ:

W RedCart dysponujesz wsparciem BOK w ramach opłaty abonamentowej za sklep: możesz się z nami kontaktować przez telefon, mail, live chat oraz wewnętrzny system zgłoszeń w panelu sklepu

4. Integracja z usługami pozwalających na realizację zamówień oraz zarządzanie magazynem.

Nasi Klienci, właściciele sklepów internetowych zgodnie potwierdzają, że walka o klienta tylko przy pomocy ceny prowadzi na manowce, a silną markę sklepu zbudować można m.in. na doskonałych relacjach z klientami i szybkiej obsłudze. Wybierając oprogramowanie sklepu należy z pewnością wziąć pod uwagę konieczność zapewnienia klientom jak największego wyboru dostępnych w sklepie płatności i opcji przesyłek, a więc integrację z dostawcami usług e-commerce. Podstawą sprawnej realizacji zamówień jest odpowiednia organizacja zarządzania asortymentem, do czego zalicza się m.in. polityka magazynowa, integracja z dostawcami towaru i zewnętrznymi programami magazynowymi.

5. Szata graficzna i prezentacja oferty produktowej w sklepie.

Szeroko pojęty wygląd sklepu oraz wszelkie aspekty związane z tzw. e-merchandisingiem to nie tylko kwestie estetyczne, mające na celu odróżnienie od konkurencji. To bardzo ważne narzędzia marketingowe, które przekładają się bezpośrednio zarówno na budowanie marki sklepu, jak i na sprzedaż. Odpowiednia prezentacja asortymentu zapewnia zwiększenie konwersji, a więc lepsze wykorzystanie środków przeznaczonych na promocję sklepu. Należy więc dokładnie przeanalizować ilość funkcji i modułów sklepu umożliwiających np. promocję wyselekcjonowanych grup asortymentu, cross-selling, tworzenie zaawansowanych reguł rabatowych. Wybierając oprogramowanie warto zwrócić także uwagę na możliwości ingerencji w wygląd i układ sklepu tak, aby dopasować go do swoich potrzeb.

Zobacz możliwości innowacyjnej maski graficznej v4

6. Sprzedaż wielokanałowa i dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Jak wynika m.in. z raportu przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej: „M-commerce. Kupuję mobilnie 2015”, urządzenia mobilne są w coraz większym stopniu wykorzystywane przez konsumentów już na każdym etapie zakupowym: zarówno podczas przeglądania i porównywania ofert, jak i dokonywania transakcji. Jednym z najważniejszych wniosków płynących z raportu jest tendencja do migracji klientów między różnymi urządzeniami i wzajemne wspieranie się kanałów sprzedaży. Ponadto polscy e-konsumenci w poszukiwaniu produktów wciąż bardzo chętnie sięgają po porównywarki cen, pasaże handlowe, serwisy aukcyjne. W dużym stopniu sugerują się opiniami na temat jakości obsługi. Wzajemne przenikanie i wspieranie się różnych kanałów sprzedaży powinno wyznaczać strategię biznesową nie tylko dla sklepów online, stąd konieczność postawienia na wersję mobilną sklepu oraz integrację platformy e-commerce z najważniejszymi serwisami sprzedażowymi i marketingowymi na rynku

7. Dostępne narzędzia marketingowe

Narzędzia zawarte w oprogramowaniu sklepu internetowego powinny zapewniać jak najwięcej możliwości skutecznej promocji w sieci i wspierania sprzedaży. Dostępne na rynku rozwiązania w standardzie oferują funkcje takie jak wyskakujące okienko pop-up, mające za zadanie np. zachęcić do subskrypcji newslettera, który rozesłać można potem wybranym grupom klientów w postaci personalizowanej gazetki z wyselekcjonowanymi produktami. Istotna jest także integracja z Google Shopping, szybki podgląd produktu, dzięki czemu klient nie musi przechodzić na kartę produktową, aby zapoznać się z właściwościami asortymentu lub moduł bloga wbudowany w sklep, pozwalający na dodanie wartościowego contentu.

8. Narzędzia budowania marki sklepu godnego zaufania

Powołując się na dane zawarte m.in. w raporcie „M-commerce. Kupuję mobilnie 2015”; opinie o sklepie to jeden z bardzo ważnych czynników mających wpływ na decyzje zakupowe oraz budujących markę sklepu. Wybierając oprogramowanie warto więc zwrócić uwagę na możliwości integracji z systemami zbierania rekomendacji w sklepie oraz zapewnić jak najwięcej kanałów wygodnej komunikacji z klientem poprzez zainstalowanie w sklepie live chat lub integrację z mediami społecznościowymi.

9. Aktualizacja oprogramowania i dostosowanie do rynku

Żaden właściciel biznesu internetowego nie może zapomnieć, że rynek e-commerce zmienia się niezwykle dynamicznie: ewoluują nie tylko narzędzia i zasady promocji w sieci, ale także, co ważniejsze, nawyki i zasady zachowania się samych konsumentów. Należy zawsze liczyć się z potrzebą aktualizacji platformy sprzedażowej lub koniecznością ustawicznego wzbogacania o nowe narzędzia i funkcjonalności, które można dodać na własną rękę, lub których wprowadzenie zapewnia dostawca oprogramowania.

10. Analiza i statystyki.

Możliwość analizy zachowań klientów oraz wyników sprzedażowych sklepu to podstawa oceny rentowności biznesu oraz fundament podejmowania decyzji w przyszłości. Przydatne są raporty sprzedażowe, możliwość m.in. podglądu porzuconych koszyków, dostęp do rankingu kupujących oraz informacje o pochodzeniu zamówienia.

WAŻNE:

Testując oprogramowanie sklepu internetowego lub sprawdzając wdrożenie przed odbiorem od wykonawcy, należy zwrócić uwagę na:

wygląd estetyczny, poprawne zagospodarowanie strony głównej, poprawną konstrukcję kategorii produktowych;

wersję RWD na urządzenia mobilne, kompatybilność z najnowszymi i najbardziej popularnymi przeglądarkami;

ustawienia SEO. Możliwość podpięcia narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics; możliwość indywidualnej konfiguracji treści meta, czyli tytułów, opisów i słów kluczowych dla poszczególnych kategorii oraz produktów;

prezentację i budowę oferty w sklepie, w tym elementy takie jak zaawansowana obsługa cech i wariantów produktów, poprawnie skonstruowana karta produktowa, graficzna prezentacja opcji produktowych, możliwość zamieszczania plików takich jak filmy video czy prezentacje produktów 360°;

dostępne narzędzia marketingowe, takie jak bardzo ważna, poprawnie działająca wyszukiwarka produktów, porównywarka produktów, moduł bestsellery, zaawansowane reguły tworzenia rabatów, łączenie produktów w cross-selling, tworzenie boksów produktowych, moduł newslettera, program lojalnościowy dla klientów;

ścieżkę zakupową i koszyk. Ścieżka zakupowa powinna być czytelna i intuicyjna, a także budzić zaufanie, w tym m.in. zawierać widoczny przycisk dodania do koszyka oraz informacje o dodatkowych kosztach czy dostępnych formach płatności i przesyłki; widoczny przycisk kupuję i płacę; szybki podgląd koszyka w sklepie;

możliwość kupowania bez rejestracji w sklepie;

politykę bezpieczeństwa. Sklep powinien mieć zainstalowany certyfikat bezpieczeństwa SSL, który zapewnia szyfrowanie danych. Nie można zapomnieć także o polityce prywatności oraz o polityce cookies;

integrację z serwisami zewnętrznymi: porównywarkami cen, pasażami handlowymi, serwisami aukcyjnymi, takimi jak Allegro, dostawcami płatności elektronicznych i firmami kurierskimi;

politykę magazynową: możliwość konfiguracji różnych magazynów, magazyn opcji produktowych, możliwość wystawiania paragonów i faktur w sklepie;

integrację z narzędziami wspomagającymi obsługę klienta: serwisami zbierającymi rekomendacje, live chatem, mediami społecznościowymi;

narzędzia umożliwiające prowadzenie sprzedaży zagranicznej, takie jak wersje obcojęzyczne sklepu, wersje walutowe, integracje z marketplace’ami – Amazon czy eBay;

możliwość integracji z dostawcami: automatyczne pobieranie i aktualizacja ofert; funkcja importu oraz eksportu wybranych danych;

raportowanie i analitykę, w tym najważniejsze raport sprzedaży, źródło zamówień, dziennik logów i zdarzeń systemowych;

system zarządzania klientami CRM, oraz m.in. umożliwienie przydzielania rabatów dla poszczególnych grup klientów, system reklamacji czy automatyczne powiadomienia o zmianie statusu zamówienia;

możliwości łatwej zmiany wyglądu sklepu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Porównanie rozwiązania dedykowanego, open source i platformy SaaS.

Rozwiązanie dedykowane Open source Dzierżawa oprogramowania Podsumowanie Płatność jednorazowa + koszty rozbudowy sklepu o dodatkowe funkcjonalności. Darmowy skrypt lub rozszerzona wersja płatna. Niska kwota opłacana w określonych odstępach czasowych. Dzierżawa to płatność cykliczna, pozwalająca zminimalizować początkowe koszty i ewentualnie zrezygnować bez ponoszenia dużuch strat. Dostosowanie do indywidualnych potrzeb Dodatkowo płatne. W zależności od poświęconego czasu i kosztów. Możliwość korzystania z zakresu funkcjonalności oprogramowania lub płatne zlecenie wykonania modułu. Zakres funkcji jest różny w zaleźności od rozwiązania. Pod względem dostosowania do indywidualnych potrzeb, oprpgramowanie indywidualne jest najlepszym rozwiązaniem. Czas wdrożenia od 3 do 6 miesięcy W zależności od umiejętności lub wsparcia zewnętrznego. Rozwiązania gotowe, konieczność konfiguracji najważniejszych ustawień w sklepie. Najszybciej sklep uruchomić można w modelu SaaS, potrzebny jeszcze bedzie m.in. import bazy produktowej. Dodatkowo mniej więcej miesiąc na stworzenie indywidualnej szaty graficznej. Hosting i domena W ramach dodatkowo płatnej usługi. W ramach dodatkowo płatnej usługi. W ramach abonamentu. Model SaaS zawiera hosting w cenie, w innym przypadki zazwyczaj trzeba go wykupic dodatkowo. Skala biznesu: ilość produktów i wielkość sprzedaży Nieograniczone możliwości: wiąże się z dodatkowymi kosztami. Nieograniczone możliwości: wiąże się z dodatkowymi kosztami. W zależności od ceny abonamentowej i konkretnego pakietu. Rozwiązania dedykowane są najlepsze dla bardzo dużych sklepów, chociaż np. w RedCart obsługujemy sklepy zawierające kilkaset tysięcy indeksów wraz z parametrami. Stopień trudności w obsłudze W zależności od rozwiązania. Wymaga zaawansowanych umiejętności, w tym umiejętności programistycznych. Podstawowa znajomość komputera: konfiguracja za pomoca panelu administracyjnego. Osoby, które nie dysponują dużymi zasobami czasu i umiejętności do dyspozycji powinny mieć narzędzia umożliwiające prostą konfigurację sklepu. Projekt graficzny i wdrożenie projektu Zlecenie wykonania grafiki indywidualnej. Zakup szablonu lub zlecenie wykonania projektu na zewnątrz. Szablon w ramach abonamentu lub zlecenie wykonania grafiki indywidualnej. Początkowo wystarczającym rozwiązamiem może okazać się gotowy szablon, jednak z marketingowego punktu widzenia warto postawić na indywidualną szatę graficzną. Dodatkowe moduły / integarcje z serwisami zewnętrznymi Dodatkowo płatne. Wykupienie lub zlecenie wykonania na zewątrz. Wybór z opcji dostępnych w abonamencie lub zlecenie wykonania modułu. Dzisiejsze rozwiązania dysponują zaawansowaną funkcjonalnością, jednak wybierając oprogramowanie warto zwrócić uwagę, co będzie potrzebne do efektywnej sprzedaży. Aktualizacja oprogramowania Zakup nowej wersji oprogramowania lub koszt aktualizacji w ramach wsparcia programistycznego. Zakup nowej wersji oprogramowania. Stała aktualizacja oprogramowania w ramach rozwoju platformy lub jako zlecenie indywidualne. Należy liczyć się z tym, że oprogramowanie e-commerce szybko ulega dezaktualizacji, pojawiają się nowe usługi i będzie potrzebne dostosowanie systemu do potrzeb rynku. Pomoc techniczna/ support Dodatkowo płatne (w zależności od rozwiązania) Dodatkwo płatne W ramach opłaty abonamentowej. Klienci RedCart dysponują BOK, które pomaga konfigurować sklep oraz wsparciem programistycznym w ramach poprawnego działania sklepu.

Jak założyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy?

Oprogramowanie sklepu internetowego – którą platformę wybrać?

Jednym z pierwszych kroków inwestora po decyzji o założeniu sklepu internetowego jest wybór skryptu, na którym będzie on działać. Odpowiednio dobrane oprogramowanie sklepu internetowego ma ogromne znaczenie m.in. ze względu na możliwości, jakie będziemy mieć, i problemy, z którymi ewentualnie będziemy się borykać w przyszłości. Jaka platforma sklepu internetowego będzie najlepsza i czym się powinniśmy sugerować, szukając tej idealnej?

Sklep i różne możliwości

Działanie sklepu internetowego może być oparte na trzech rozwiązaniach:

Sklep dedykowany – w tym przypadku sklep powstaje od podstaw. Jest budowany przez firmę programistyczną, która realizuje konkretny projekt. Zazwyczaj na takie rozwiązanie decydują się największe sklepy internetowe, które potrzebują dedykowanych rozwiązań, a darmowe platformy nie są dla nich wystarczające. Minusem tego rozwiązania są koszty. Trudno tutaj mówić o konkretnych sumach – te są zależne od skali przedsięwzięcia. Plusem sklepu dedykowanego jest oczywiście to, że wszystko mamy dopasowane do naszych oczekiwań.

Model SaaS – w przypadku tego modelu możemy korzystać z danego oprogramowania w modelu abonamentowym. Nasz sklep jest zainstalowany na serwerze zewnętrznego dostawcy usługi. Plusem takiego rozwiązania jest bardzo niski koszt rozpoczęcia działalności sklepu. Nie musimy troszczyć się o serwer, jak również instalować oprogramowania. Rozliczenie jest tutaj dokonywane w różnych trybach, np. miesięcznie, rocznie czy też nawet jednorazowo. W modelu Saas możliwości zależne są od tego, jaki pakiet wybierzemy. Dostawca usługi może go różnicować cenowo pod względem dostępnych funkcji, liczby produktów i innych parametrów. Oczywiście możemy tutaj skorzystać z własnej domeny, ewentualnie

z subdomeny, którą udostępnia nam dostawca usługi. Minusem tego modelu są ograniczone możliwości ingerencji

w oprogramowanie, natomiast plusem jest to, że za aktualizacje oprogramowania czy dopasowanie sklepu pod aktualne wymagania prawne odpowiada dostawca usługi. Zazwyczaj takie usługi możemy przetestować i dopiero w przypadku zadowolenia z ich działania opłacić je na wskazany okres.

z subdomeny, którą udostępnia nam dostawca usługi. Minusem tego modelu są ograniczone możliwości ingerencji w oprogramowanie, natomiast plusem jest to, że za aktualizacje oprogramowania czy dopasowanie sklepu pod aktualne wymagania prawne odpowiada dostawca usługi. Zazwyczaj takie usługi możemy przetestować i dopiero w przypadku zadowolenia z ich działania opłacić je na wskazany okres. Open Source – to oprogramowanie sklepu internetowego dostępne całkowicie za darmo. Chcąc założyć sklep, musimy najpierw korzystać z usługi serwerowej i na niej umieścić pliki. W tym przypadku oczywiście sami płacimy za serwer. Następnie pozostaje kwestia instalacji sklepu i jego dopasowania do naszych wymagań. Dużym plusem tego rozwiązania jest nieograniczona ingerencja w oprogramowanie sklepu – programista może przygotować dla nas dedykowane rozwiązania czy też wyeliminować błędy. Takie oprogramowanie sklepu internetowego jest dobrym rozwiązaniem na start, o ile mamy podstawową wiedzę z tego zakresu. Na tej podstawie możemy ocenić, który skrypt sklepu internetowego jest odpowiedni dla naszych potrzeb. Minusem tego rozwiązania jest to, że sami musimy zadbać o aktualizację oprogramowania, co również będzie się wiązać z wysokimi kosztami. Na oprogramowaniu open source bazują najpopularniejsze sklepy internetowe w Polsce.

Jakie oprogramowanie sklepu internetowego w polskich sklepach?

Zgodnie z informacjami, jakie można znaleźć w raporcie porównywarki Ceneo, aż 84 proc. polskich sklepów decyduje się na wybór gotowych rozwiązań. Pozostałe 16 proc. wybiera rozwiązania dedykowane. 78 proc. właścicieli tych sklepów, które najpierw wykorzystywały darmowy skrypt sklepu internetowego, stwierdziło, że zdecydowało się na dedykowane rozwiązanie ze względu na zbyt duże ograniczenia pod względem funkcjonalności. Na gotowych rozwiązaniach bazują zarówno największe sklepy internetowe w Polsce, jak również te mniejsze. W sumie do dyspozycji mają blisko 40 platform.

Darmowa platforma sklepu internetowego, ale jaka?

Bezpłatnych skryptów, które umożliwiają prowadzenie sklepu, jest wiele, zatem skupmy się na tych najpopularniejszych:

Magento – platforma ma zarówno wersję płatną, jak i darmową. Minusem tego skryptu są wysokie wymagania serwerowe. Płatna wersja Enterprise kosztuje kilkadziesiąt tysięcy euro rocznie. Na bazie tego rozwiązania powstają nawet największe sklepy internetowe w Polsce. Magento zapewnia rozbudowaną funkcjonalność, możliwość korzystania z wielu dodatkowych modułów oraz dostęp do wielu specjalistów, którzy mogą dopasować oprogramowanie sklepu internetowego pod nasze potrzeby. Za kolejny jego plus należy uznać łatwość optymalizacji pod SEO. Do minusów wypada zaliczyć mało intuicyjny panel zarządzania sklepem i duże koszty ewentualnych modyfikacji.

Prestashop – dużym plusem tego skryptu jest intuicyjność i łatwość rozbudowy. Wiele dodatkowych możliwości możemy zapewnić sobie, korzystając z licznych modułów, które są dostępne w sieci. Kolejny plus to wsparcie – liczba specjalistów, którzy zajmują się wdrożeniami tego sklepu, jest ogromna. Najczęściej to oprogramowanie sklepu internetowego wybierane jest przez mniejszych i średnich przedsiębiorców. Poza wieloma modułami mamy do wyboru również liczne darmowe szablony. Minusem Prestashop jest to, że wymaga znacznej optymalizacji pod SEO, ponadto działa bardzo wolno w przypadku dużej liczby produktów w sklepie.

Quick.Cart – ten skrypt nie jest rozwiązaniem pod największe sklepy internetowe, sprawdzi się lepiej w przypadku niewielkich podmiotów. Platforma jest polska, charakteryzuje się prostą obsługą i jest dosyć wydajna. Za minus na pewno należy uznać zdecydowanie mniejszą liczbę darmowych dodatków niż u konkurencji. W tym przypadku optymalizacja pod SEO wymaga wiedzy programistycznej – sama edycja danych dostępnych przez panel zarządzania to będzie zbyt mało.

To rozwiązanie nie ma dużych wymagań serwerowych i zapewnia wsparcie w języku polskim.

Oprogramowanie sklepu internetowego w modelu SaaS

Jak wspomnieliśmy, w modelu SaaS mamy do czynienia z rozliczeniem miesięcznym, rocznym, a czasami jednorazowym. Poniżej przedstawiamy kilka platform, które warto brać pod uwagę:

Sklep Smart i sklep Pro – dwa pakiety oprogramowania sklepu internetowego, które zapewniamy w Az.pl na bardzo atrakcyjnych warunkach. W pierwszym przypadku opłata za pierwszy rok korzystania z usługi wynosi 89 zł, a w drugim – 139 zł. Pakiety różnią się maksymalną liczbą produktów, kategorii, języków, walut, liczbą kont e-mail czy dostępną powierzchnią serwerową. Sklep można testować całkowicie za darmo przez 14 dni. Zapewniamy m.in. integrację z Allegro czy porównywarkami cenowymi.

Shoper – kolejne popularne oprogramowanie sklepu internetowego. Sklep ten dostępny jest w 4 pakietach – najtańszy „złoty” za 79 zł netto miesięcznie (w chwili pisania tego artykułu 25 zł netto miesięcznie w promocji, a najdroższy „Premium” 299 zł netto miesięcznie). Pakiety różnią się maksymalną liczbą produktów, dostępnym transferem

i dodatkowymi modułami.

i dodatkowymi modułami. RedCart – sklep ten dostępny jest w trzech pakietach cenowych. Standardowe ceny 95 zł netto za pakiet Silver, 155 zł

za Gold, 195 zł za pakiet Platinium. W momencie pisania tego artykułu promocyjne ceny wynosiły odpowiednio: 90, 147, 185 zł netto. Sklep możemy testować przez 30 dni za darmo. W najtańszym pakiecie możemy umieścić w sklepie do 1000 produktów. Minusem jest na pewno to, że wyłącznie najdroższy pakiet zapewnia certyfikat SSL w cenie. W każdym pakiecie sklep ten zapewnia pełną integrację z serwisami aukcyjnymi.

za Gold, 195 zł za pakiet Platinium. W momencie pisania tego artykułu promocyjne ceny wynosiły odpowiednio: 90, 147, 185 zł netto. Sklep możemy testować przez 30 dni za darmo. W najtańszym pakiecie możemy umieścić w sklepie do 1000 produktów. Minusem jest na pewno to, że wyłącznie najdroższy pakiet zapewnia certyfikat SSL w cenie. W każdym pakiecie sklep ten zapewnia pełną integrację z serwisami aukcyjnymi. Sky-Shop – sklep ten nie jest może bardzo popularny, ale wciąż ma swoich zwolenników. To oprogramowanie sklepu internetowego oferowane jest w 4 pakietach. Od 69 do 299 zł netto miesięcznie. Najtańszy pakiet można kupić aktualnie

w promocji – za 12 zł miesięcznie, ale pozwala on na umieszczenie jedynie 100 produktów. Dopiero w pakiecie za 179 zł netto miesięcznie można skorzystać z kilku języków i walut. W tańszych pakietach nie otrzymamy również certyfikatu SSL. Żeby skorzystać z promocyjnej ceny, trzeba zapłacić za cały rok korzystania z usługi z góry.

Oprogramowanie sklepu internetowego – jakie rozwiązanie?

Wybór odpowiedniego oprogramowania sklepu powinien być zależny od wielu czynników. Znaczenie mają budżet, jaki chcemy przeznaczyć na start, i wielkość sklepu, który chcemy prowadzić. Nie każdy skrypt będzie nadawał się do obsługi dużego sklepu. W przypadku modelu SaaS i znacznej liczby produktów niektóre skrypty wiązać się będą z wysokimi kosztami. Pamiętajmy jednak, aby nie patrzeć tylko na cenę – kluczowe znaczenie mają zapewniane parametry, jak również ogólne możliwości poszczególnych platform. W przypadku sklepów SaaS koniecznie skorzystajmy z okresu testowego!

Leave a Comment