Co to jest CMS? Jakie są jego Rodzaje i Zalety - Definicja

by Randa Pawel

Jak wybrać oprogramowanie sklepu internetowego

Sklep internetowy jest w obecnych czasach niezbędny dla każdego, kto chce uczestniczyć w handlu elektronicznym i rozwijać się. Oferta profesjonalnych i dobrze udokumentowanych aplikacji i narzędzi do założenia własnego e-sklepu jest ogromna, co utrudnia wybór. Jakie są najpopularniejsze silniki sklepów online na rynku i czym różnią się od innych? Która platforma najlepiej pasuje do Twojego projektu? Dzięki porównaniu oprogramowania naszego sklepu internetowego, odkryjesz dostępne dla Ciebie możliwości zaprojektowania profesjonalnego sklepu internetowego, a także będziesz mógł zorientować się w opcjach, które zapewnią Ci niezbędne funkcjonalności dla Twojego biznesu internetowego.

Oprogramowanie sklepu internetowego: jakie możliwości masz do dyspozycji?

Chcesz otworzyć własny sklep internetowy? W dzisiejszych czasach nie ma nic prostszego i skomplikowanego zarazem. Dzięki wielu dostępnym możliwościom technicznym, przedsiębiorcy mogą bardzo łatwo oferować swoje produkty i usługi w Internecie.

Ale co to takiego jest ten „sklep internetowy”?

Krótko mówiąc, sklep internetowy to strona internetowa zawierająca funkcje specyficzne dla sklepu, ale uwzględniające specyfikę handlu elektronicznego. Oto podstawowe elementy:

Katalog produktów, czyli handlowa baza danych zawierająca informacje o produktach

Panel administracyjny, czyli miejsce do zarządzania zamówieniami

Wygląd sklepu, motyw czy szablon (z ang. Layout), czyli system prezentacji oferty sklepu

Narzędzie zewnętrzne, czyli interfejsy do systemu płatności , magazynu czy analizy internetowej .

W zasadzie, mając trochę wiedzy i wystarczająco dużo czasu, możesz samemu stworzyć sklep internetowy od podstaw. Jest to jednak czasochłonne i bez odpowiedniego doświadczenia nie trudno o pomyłkę, która docelowo będzie nas kosztować więcej, niż zlecenie tego specjalistom. Oferta specjalistycznych systemów sklepów internetowych obejmuje zakres od autorskich rozwiązań sklepów przez elastyczne plany abonamentowe oparte o różnego rodzaje silniki w chmurze, po platformy open source, gdzie płacimy za wdrożenie i dostosowanie do naszych wymagań.

Przyjrzyjmy się pokrótce różnicom pomiędzy typami oprogramowania sklepu internetowego.

Autorskie oprogramowanie sklepu internetowego

Tworzenie profesjonalnych platform internetowych to lukratywna dziedzina. Jeśli chcesz sprzedawać produkty online, powinieneś wybrać niezawodny i bezpieczny program, który w zależności od wielkości sklepu może wytrzymać chwilowe skoki ruchu i aktywności. Asortyment produktów handlowych jest do tego proporcjonalny. Wiele firm oferuje własne rozwiązania dostępne dla użytkownika końcowego w ramach umów licencyjnych zwanych EULA (od ang. End-user license agreement).

W przypadku platform e-commerce „szytych na miarę”, trzeba jednak zapłacić wysoką cenę. Musisz również dodać koszty hostingu sklepu i usług agencyjnych (opcjonalnie), które mogą obejmować instalację i konfigurację sklepu lub zaoferowanie spersonalizowanej pomocy. Często producenci oprogramowania własnościowego oferują również abonamentowy model użytkowania oparty na chmurze, znany jako SAAS (od ang. Software as a Service). Korzyści obejmują profesjonalne wsparcie producenta i regularne aktualizacje oprogramowania.

Sklepy internetowe oparte o silniki open source

Systemy sklepów online typu open source są popularne i szeroko stosowane w handlu internetowym. Nie oznacza to jednak, że programy te są bezpłatne. Płatne jest wdrożenie, dodatkowe moduły, hosting, itd. Termin „open-source” oznacza jedynie, że kod programu jest dostępny dla każdego bez dodatkowych opłat.

Etykieta „open source” jest czasami przedstawiana jako znak jakości, ponieważ wiąże się ze zwiększonym bezpieczeństwem i zaangażowaniem wielu osób w rozwój silnika. Ponieważ kod programu jest w zasadzie dostępny dla każdego, błędy oprogramowania lub luki w zabezpieczeniach są ujawniane znacznie szybciej. Minimalizuje to ryzyko dodania przez programistów tajnych i niechcianych funkcji do programu (na przykład „backdoor”).

Jeśli chcesz otworzyć własny sklep internetowy przy użyciu bezpłatnego oprogramowania typu open source, musisz poświęcić więcej czasu na instalację, gdyż dostawca oprogramowania nie oferuje pomocy. Pomimo tego, że większość projektów open source ma obszerną dokumentację, aktywne społeczności użytkowników, to i tak przez większość czasu potrzebna jest dogłębna wiedza i praktyka, aby dostosować to rozwiązanie do każdego indywidualnego projektu.

Sklepy internetowe w modelu abonamentowym (SAAS)

Wynajem sklepów internetowych skierowany jest przede wszystkim do początkujących w zakresie handlu internetowego, którzy niekoniecznie posiadają odpowiednie umiejętności techniczne i dlatego wolą zwracać się do profesjonalistów. W takich rozwiązaniach podstawa sklepu jest już zainstalowana, a support jest prowadzony przez kompetentną i profesjonalną obsługę.

Jest również najszybszy sposób otwarcia sklepu online. Wystarczy skorzystać z gotowego wyglądu sklepu dodać wybrane, predefiniowane zestawy funkcji i można przejść do sprzedaży swoich produktów w internecie. Decydując się na wynajem sklepu internetowego, w zasadzie od razu otrzymujesz wszystko co niezbędne do sprzedaży online, w tym przestrzeń WWW na Twoje pliki (np. zdjęcia produktów), a także nazwę domeny.

Sklepy internetowe w modelu abonamentowym mają taką samą podstawową funkcjonalność jak każdy profesjonalny sklep internetowy, ale oferują bardziej ograniczone opcje dostosowywania w porównaniu do rozwiązań autorskich czy silników typu open source. Jeśli chodzi o stronę wizualną sklepu, dostawcy zazwyczaj oferują szablony wyglądu, który można dostosować do konkretnych potrzeb poprzez system modułowy. Ponieważ sklepy internetowe są zwykle oferowane jako oprogramowanie jako usługa (SaaS) z progresywnymi pakietami serwisowymi, liczba dostępnych opcji, np. dotyczących płatności, narzędzi marketingowych czy integracji z marketplace’ami wzrośnie. Zależy od wybranego abonamentu.

Załóż swój sklep już teraz →

Porównanie najpopularniejszych silników sklepów internetowych typu open source

Patrząc na rynek oprogramowania sklepów internetowych, według BuiltWith wyróżniają się w szczególności dwa rozwiązania:

najczęściej używanymi systemami na świecie są Magento i wtyczka WooCommerce do WordPress. Wspólną cechą tych dwóch programów jest to, że są to projekty typu open source, które są w zasadzie bezpłatne dla użytkowników. Magento jest jednak coraz częściej sprzedawane od czasu przejęcia go przez Adobe. W Polsce i Europie bardzo popularnym silnikiem sklepu internetowego jest również PrestaShop. To francuskie rozwiązanie często stawiane jest pomiędzy Magento, a Woocommerce jeżeli chodzi o potrzeby i wielkość docelowego sklepu internetowego.

Przyjrzyjmy się trochę bliżej rynkowi oprogramowania open source i porównajmy jakie są możliwości tych rozwiązań e-commerce? Sprawdźmy kiedy sklep internetowy o otwartym kodzie źródłowym będzie za darmo, a kiedy użytkownicy muszą wnosić dodatkowe opłaty?

Magento

Magento jest platformą handlu elektronicznego o otwartym kodzie źródłowym, która została przejęta przez grupę oprogramowania Adobe w 2018 r. Do dziś oprogramowanie sklepu internetowego było sprzedawane w systemie podwójnej licencji. Oprócz bezpłatnej wersji open source, której oficjalna usługa wsparcia wygasła w czerwcu 2020 r., Magento Commerce oferuje użytkownikom rozszerzoną wersję Enterprise jako produkt komercyjny.

Magento przekonuje szeroką gamą funkcji i szeroką gamą rozszerzeń. Do najważniejszych cech należą:

Scentralizowana kontrola wielu witryn za pośrednictwem panelu administracyjnego

Kanał RSS dla nowych zamówień i produktów, które wkrótce zostaną wyprzedane

Adresy URL zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i automatyczne korekty adresów URL

Ręczne metadane dotyczące produktów, kategorii i zawartości stron

Zintegrowany system zarządzania treścią dla stron informacyjnych i stron docelowych

Automatycznie generowana mapa witryny Google

Możliwość integracji sieci społecznościowych

Pełna gama narzędzi do marketingu, reklamy i konwersji

Oprogramowanie sklepu internetowego, napisane w języku programowania PHP, oparte jest na frameworku Zend i wykorzystuje system zarządzania relacyjnymi bazami danych. Nawet jeśli platforma modułowa jest skalowalna, lepiej jeśli użytkownik ma bardzo wydajny serwer. Dzięki stabilnej bazie hostingowej nic nie stoi na przeszkodzie, aby tworzyć projekty internetowe na dużą skalę.

Dzięki popularności społeczności aktywnych użytkowników na całym świecie oraz przejęciu przez Adobe, Magento stało się jednym z najbardziej dynamicznych rozwiązań e-commerce na rynku. Dzięki wielu forum, początkujący użytkownicy mają dostęp do szybkiego wsparcia, wskazówek i wielu rozszerzeń. Użytkownicy korzystają z profesjonalnego wsparcia instalacji, konfiguracji i obsługi w wersji Cloud, która jest płatna lub poprzez partnerów i agencje, które oferują szereg usług skierowanych bezpośrednio do użytkowników Magento.

Ponieważ platforma e-commerce została pierwotnie zaprojektowana na rynek amerykański, podstawowa instalacja Magento może pod pewnymi względami nie spełniać wymagań prawnych w Polsce i Europie.

Do wypełnienia luk w funkcjach sklepu można użyć modułów. Niestety praktycznie brak darmowych rozszerzeń a te które są nie należą do najtańszych. Użytkownicy zazwyczaj zwracają się do wyspecjalizowanych agencji do instalacji, dostosowania jak i zmian w silniku Magento ze względu na jego złożoność.

Plusy Minusy ✔ Modułowa i rozszerzalna platforma e-commerce w razie potrzeby ✘ Wymagane intensywne szkolenie ze względu na złożoność i wysoką wydajność platformy ✔ Ogromny zakres funkcji ✘ Duża ilość zasobów sprzętowych komputera ✔ Multi-sklep dostosowany do klientów ✘ Wysokie koszty dodatkowych modułów ✔ Nadaje się do wielojęzycznych sklepów internetowych ✔ Szeroki wybór modułów rozszerzeń, modeli i profesjonalnych usług partnerskich

PrestaShop

Silnik PrestaShop został opracowany we Francji i jest jednym z najczęściej używanych programów sklepów internetowych we Francji oraz Polsce. Z programu korzysta ponad 330 000 użytkowników w 200 krajach. Według własnych danych, ponad 1000 programistów jest również aktywnie zaangażowanych w ciągły rozwój oprogramowania sklepu internetowego, które zostało wydane na licencji Open Software License (OSL) 3.0.

PrestaShop jest skierowany głównie do średnich firm, ale nie nadaje się dla początkujących, którzy chcą założyć online za pomocą prostego i niedrogiego rozwiązania. Platforma łączy w sobie dużą gamę funkcji oraz przejrzysty i dobrze zorganizowany interfejs użytkownika. Twórcy silnika Prestashop chwalą się, że zawiera ponad 300 podstawowych funkcji, z których najważniejsze to:

Responsywny frontend (RWD)

Recenzje klientów i rekomendacje produktów za pośrednictwem sieci społecznościowych

Narzędzie obsługi klienta do zarządzania zgłoszeniami

Zintegrowane narzędzie do zarządzania zwrotami

Wiele formatów zakupu

Możliwość wielojęzyczności sklepu

Podstawowy zintegrowany CMS dla prostych stron, takich jak „O nas” lub „Regulamin”

Zarządzanie produktami i zapasami

Ponadto, PrestaShop Addons Marketplace oferuje ponad 3000 wtyczek i ponad 5000 profesjonalnych szablonów, z których niestety niewiele jest darmowych. W związku z tym użytkownicy chcący dodać inne funkcjonalności do silnika sklepu muszą ponieść dodatkowe koszty, gdyż moduły stworzone przez twórców Prestashop lub oficjalnych partnerów są stosunkowo drogie.

Pulpit nawigacyjny PrestaShop jest przejrzysty i umożliwia szybki dostęp do wszystkich danych.

W najnowszej wersji 1.7 zespół programistów przerzucił się z własnego frameworku, zastępując je Symphony2 , który został zintegrowany z rdzeniem kodu programu. Framework open source jest szeroko stosowany w aplikacjach, co ułatwia programistom dostosowanie się do systemu i skraca czas obsługi programu.

Ponadto PrestaShop 1.7 ma nowy model struktury. Minimalistyczny szablon startowy pozwala początkującym stworzyć zadowalający wynik z podstawową znajomością HTML i CSS. Chociaż jest w pełni funkcjonalny, layout startowy nie ma żadnej stylizacji i musi być dostosowany przy pomocy programisty zgodnie z wymaganiami użytkownika.

PrestaShop jest szczególnie dobrze dostosowany do potrzeb handlu elektronicznego w skali międzynarodowej. W aktualnej wersji dostępnych jest 76 tłumaczeń na różne języki. System jest dodatkowo zoptymalizowany pod kątem sklepu wielofunkcyjnego i pozwala użytkownikom podzielić swój sklep na kilka podsklepów, zgodnie z ich strategią handlową.

Plusy Minusy ✔ Darmowy program open source z ponad 300 funkcjami ✘ Dodatki są stosunkowo drogie ✔ Możliwość tworzenia kilku sklepów bez konieczności instalowania dodatkowego modułu ✘ Trudny w samodzielnej instalacji konfiguracji ✔ Przeznaczony do handlu międzynarodowego i wielojęzycznego ✔ Bardzo popularny na rynku polskim

WooCommerce

WooCommerce to wtyczka do WordPressa, dzięki której najpopularniejszy system zarządzania treścią na świecie, może zyskać funkcjonalność sklepu internetowego. Pierwotnie opracowany przez WooThemes, projekt został przeniesiony do Automattic. Oprogramowanie open source idealnie pasuje do ciągle rozwijanego projektu WordPress i można je dostosować za pomocą ponad 400 oficjalnych wtyczek oraz tysięcy innych pisanych przez niezależnych twórców. Oprogramowanie wykorzystuje powszechne wykorzystany CMS WordPress i według BuiltWith stanowi bazę dla 23% sklepów internetowych na całym świecie.

Oznacza to, że już prawie jedna czwarta sklepów internetowych na świecie polega na wtyczce WooCommerce. Idealnie nadaje się dla małych i średnich sklepów internetowych.

Wtyczka WooCommerce jest bezpłatna. Jednak kilka funkcji jest dostępnych tylko za pośrednictwem płatnych wtyczek premium. Wśród głównych cech WooCommerce są:

Różne wstępnie zainstalowane opcje płatności

Funkcje w kontekście geolokalizacji

Elastyczne opcje wysyłki

Zintegrowana funkcja obliczania podatku

System kuponów rabatowych

Kompatybilność z produktami do pobrania, na przykład eBookami lub plikami

Narzędzia do zarządzania magazynem i klientami

Liczne integracje z różnymi dostawcami usług

WooCommerce zawiera podstawowy szablon graficzny ze wszystkimi elementami graficznymi sklepu internetowego, dzięki czemu można go łączyć z dowolnym motywem WordPress. Ponadto, użytkownicy mogą kupować określone motywy zoptymalizowane pod WooCommerce, aby dostosować grafikę i układ swojego sklepu internetowego.

Pod względem referencyjnym wtyczka WooCommerce wykorzystuje bazę WordPress. System CMS WordPressa w swojej standardowej instalacji idealnie nadaje się już do optymalizacji wyników wyszukiwania. Dzięki różnym rozszerzeniom SEO można go rozszerzyć, aby dokładnie pasował do potrzeb Google, Bing itp. Sama wtyczka jest dość prosta w instalacji i konfiguracji, a duża ilość bezpłatnych dodatków pozwala znacząco rozbudować podstawowe funkcjonalności sklepu internetowego.

Sam WooCommerce jest zasadniczo zoptymalizowany pod responsywność i urządzenia mobilne, jednak jakość wyświetlania sklepu internetowego na wszystkich urządzeniach zależy przede wszystkim od wyboru szablonu graficznego jak i doświadczenia osoby wdrażającej.

Plusy Minusy ✔ Niedroga alternatywa dla profesjonalnych rozwiązań ✘ WooCommerce jest zależne od instalacji WordPress ✔ Szybka konfiguracja i łatwa obsługa dla użytkowników WordPress. Wtyczka dodaje funkcję sklepu internetowego do istniejącej strony ✘ Podatność na ataki przy braku aktualizacji ✔ Bardzo popularna, duża społeczność na całym świecie ✔ Dużo darmowych rozwiązań i integracji

Załóż swój sklep już teraz →

Porównanie najpopularniejszych systemów sklepu internetowego

Poniżej znajduje się podsumowanie opisanych wcześniej rozwiązań e-commerce przedstawione za pomocą tabeli porównawczej. Porównanie opiera się na kluczowych kryteriach wyboru odpowiedniego oprogramowania sklepu internetowego.

funkcje WP Store PrestaShop Magento WooCommerce dla WordPress Dostępna bezpłatna wersja 14 dni ✔ ✔ ✔ Cena płatnych wersji Tani Możliwa płatność roczna lub miesięczna Trzy oferowane pakiety Ceny zmienne w zależności od przyjętego rozwiązania Brak dostępnej wersji płatnej Student Roczna opłata Cena na zapytanie Koszty Magento Enterprise Edition są oparte na zakresie instalacji. Najtańszy zestaw kosztuje około 20 000 euro rocznie Brak dostępnej wersji płatnej Zaprojektowany przede wszystkim dla ... Małe i średnie sklepy Małe i średnie sklepy Duże i bardzo duże sklepy Małe i średnie sklepy B2C ✔ ✔ ✔ ✔ B2B ✔ Wymaga płatnego modułu ✔ ✔ Importy i exporty ✘ Wymaga płatnego modułu Wymaga płatnego modułu Możliwe dzięki wtyczce Integracja z Google i Facebook ✔ Wymaga płatnego modułu Wymaga płatnego modułu Możliwe dzięki wtyczce System ról i praw dostępu dla różnych użytkowników ✔ ✔ ✔ Zgodnie z administracją WordPress Wbudowane lub darmowe integracje ✔ ✘ ✘ ✔ Kompatybilny z wieloma kanałami ✔ ✔ ✔ ✔ Nieograniczona liczba produktów ✔ ✔ ✔ ✔ Raporty i statystyki ✔ ✔ ✔ ✔ Responsywny frontend ✔ ✔ ✔ ✔ Wymagana znajomość programowania ✘ ✔ ✔ ✘ Sprzedaż produktów cyfrowych ✔ Wymaga płatnego modułu ✔ ✔ Szereg funkcji i rozszerzeń ✔ ✔ ✔ ✔ Opcje dostosowania SEO ✔ ✔ ✔ Możliwe dzięki wtyczce

Który system sklepu internetowego jest dla Ciebie odpowiedni?

Rozpoczęcie handlu w internecie nieuchronnie wiąże się z inwestycją, dlatego warto pomyśleć o przyszłości, jaką planujesz dla swojego sklepu. Aby uniknąć niepotrzebnych inwestycji, warto dokładnie przemyśleć wybór oprogramowania i dobrze się do niego przygotować. W późniejszym czasie zmiana platformy często pociąga za sobą wysokie koszty, a także znaczną stratę czasu potrzebną na migrację. Dlatego wybierz ostrożnie, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie dla sklepu internetowego.

Pierwszym krokiem jest zadanie sobie pytania o model biznesowy i określenie pierwszych kroków, które należy podjąć, aby ostatecznie opracować biznesplan dla sklepu internetowego i zdefiniować profil sprzedaży. Oto kilka podstawowych pytań, na które należy odpowiedzieć:

Jaki jest zakres Twojej teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat tworzenia i obsługi sklepu internetowego?

Czy postrzegasz działanie tego sklepu internetowego jako pracę poboczną czy jako swoją główną działalność ?

Czy sklep internetowy to jedyna platforma sprzedażowa, czy są też inne punkty sprzedaży?

Ile produktów chcesz sprzedawać online?

Do jakich klientów kierujesz ofertę?

Jakich języków będziesz używać?

Ile szacujesz wielkość zamówień ?

Ponadto dobrze jest określić swoje ramy finansowe dla pomyślnego ukończenia sklepu internetowego. Te niezbędne koszty operacyjne muszą być brane pod uwagę. Jeśli aspirujesz do dalszego rozwoju swojego sklepu, powinieneś uwzględnić je również w swoim planie.

Jeżeli dopiero startujesz i nie masz ze sobą dużego kapitału ani wielkiego doświadczenia w sprzedaży online, powinieneś sięgnąć po narzędzia które można skalować w zależności od rosnących potrzeb i wielkości sprzedaży. Taki jest właśnie system sklepów WP Store, który rośnie wraz z Tobą i Twoimi potrzebami, a gdy zajdzie taka potrzeba będziesz mógł bez skomplikowanych procedur zabrać swój sklep na własność.

Podsumowując: podstawą decyzji są indywidualne potrzeby i preferencje

Nasze porównanie oprogramowania sklepu internetowego pokazuje, że cudowne rozwiązanie nie zostało jeszcze opracowane. Nawet na uznanych platformach open source nie ma sensu szukać rozwiązania uniwersalnego do wszystkich zastosowań.

Ilość funkcji i wielkość planowanego sklepu są kluczowym przy wyborze platformy. Ale nie należy wybierać „na zapas”, gdyż im więcej tym droższy będzie sklep na początek. Lepiej zacząć od niezbędnego minimum i z czasem rozwijać swój idealny sklep internetowy.

Oprogramowanie sklepów, systemy dedykowane

Wszystkie nasze produkty, a w zasadzie usługi jakie świadczymy, posiadają cechy wspólne. Wśród nich należy wymienić elastyczność i brak ograniczeń co do funkcjonalności. Co to oznacza dla naszych klientów? Oprogramowanie możemy indywidualnie dostosować do potrzeb każdego przedsiębiorcy - nie będzie ono ograniczać jego ambicji i planów biznesowych. To bardzo istotna cecha w kontekście rywalizacji na konkurencyjnych rynkach.

Dostarczane przez nas oprogramowanie można podzielić według sposobów i miejsc zastosowania w przedsiębiorstwie...

Rozwiązania dla e-commerce

oprogramowanie sklepów internetowych BestSeller 9

BestSeller to oprogramowanie nieustanne rozwijane od początku istnienia naszej firmy. Przez te kilkanaście lat stworzyliśmy system, za którego pomocą można sprawnie prowadzić sprzedaż w Internecie – zarówno na małą jak i dużą skalę. Od początku swojego istnienia BestSeller jest współtworzony przez naszych klientów i dostosowywany do zmian zachodzących na rynku e-commerce.

Rola oprogramowania BestSeller nie kończy się na prezentacji produktu i przyjęciu zamówienia. Oprogramowanie pozwala m.in. na pełną kontrolę magazynu, zarządzanie kontrahentami i obsługę dokumentów sprzedażowych. System BestSeller sprawdza się również w prowadzeniu sprzedaży międzynarodowej. Oprogramowanie pozawala na obsługę klienta w dowolnej liczbie języków i z wykorzystaniem wielu walut.

BestSeller to także szereg integracji, które pozwalają na usprawnienie i automatyzację procesów sprzedażowych, oraz na wykorzystanie dodatkowych kanałów sprzedaży. Oprogramowanie zintegrowaliśmy z najpopularniejszymi systemami płatności, firmami kurierskimi, porównywarkami cen i portalami aukcyjnymi, takimi jak Allegro, czy eBay.

Specjalizujemy się w integrowaniu sklepów z systemami sprzedaży. Posiadamy doświadczenie w synchronizacji danych z takimi systemami jak Subiekt GT, WAPRO-Mag (WF-Mag), Enova 365, RC Hurt, PC-Market, Comarch ERP Optima.

Oferujemy zarówno szablonowe szaty graficzne, jak i oprawy indywidualnie projektowane i dostosowywane do wymagań i gustu naszych klientów. Przeprowadzamy również wdrożenia oparte na technice RWD, co pozwala prawidłowo prezentować ofertę sklepu także na urządzeniach mobilnych.

Dbamy o niezawodność naszego systemu i cały czas rozszerzamy jego funkcjonalność – tak, aby móc zaspokoić nawet najbardziej wyszukane potrzeby naszych klientów.

Zobacz więcej na stronie oprogramowania BestSeller 9.

Strony internetowe dla firmy

oprogramowanie serwisów internetowych

Na bazie naszego oprogramowania projektujemy i wdrażamy strony internetowe dla firm. W ręce klienta oddajemy dostęp do panelu administracyjnego, za którego pomocą można zarządzać widocznymi na stronie treściami, elementami grafiki i aktualnościami.

Funkcjonalność strony pozwala również na wysyłkę newsletterów do użytkowników, którzy wcześniej zapisali się na listę subskrybentów.

Na stronie możemy wdrożyć indywidualną oprawę graficzną uwydatniającą charakter i cechy firmy. Zawsze w pierwszej kolejności dążymy do poznania wymagań klienta względem wyglądu strony. W oparciu o zebrane wytyczne grafik sporządza pierwszy projekt, który przesyłamy klientowi do weryfikacji. Zgłoszone nam sugestie i uwagi są nanoszone w formie poprawek do projektu. Dbamy o to, aby wygląd wdrażanej strony internetowej był w stu procentach zgodny z wymaganiami klienta.

Strona WWW może stanowić doskonałą wizytówkę firmy będącą źródłem informacji o ofercie, celach i misji danego przedsiębiorstwa.

Systemy dedykowane

w tym oprogramowanie klasy ERP

Nasze elastyczne rozwiązania doskonale sprawdzają się w systemach, które wymagają szczegółowego dopasowania. Pozwala to dostosować oprogramowanie do organizacji procesów biznesowych funkcjonującej w danym przedsiębiorstwie, a nie odwrotnie...

Poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod projektowania, szybko i efektywnie modelujemy i wdrażamy systemy dopasowane do potrzeb naszych klientów. Wykorzystując już gotowe komponenty realizujemy również projekty klasy ERP sprawnie i relatywnie tanio.

Najczęściej wykorzystywane obszary systemu w tego typu wdrożeniach to: system obiegu dokumentów, system magazynowy, system CRM, oraz system raportowania i zbierania danych.

Możliwość dostosowania funkcjonalności, dowolnej rozbudowy i integracji z innym systemem gwarantuje, że nasze rozwiązanie nie ograniczy Twoich możliwości.

Wdrożenia i wsparcie Kontakt z nami

Co to jest CMS? Jakie są jego Rodzaje i Zalety - Definicja

Możliwości i funkcje dobrego systemu CMS

Panel administracyjny strony powinien umożliwiać edycję i konfiguracje wielu elementów na stronie. Nie powinien ograniczać się jednak tylko do zmian wizualnych i edycji w treści. Dobry CMS powinien również umożliwiać zmiany techniczne, które mają niebagatelny wpływ na SEO/SEM, a co za tym idzie indeksowanie serwisu, widoczność w wyszukiwarkach internetowych czy konfiguracje analityki. Zatem jakie funkcje i możliwości charakteryzują dobry system CMS?

Szybkość, intuicyjność i łatwość obsługi.

Kompleksowe zarządzanie treścią (struktura, czcionka, listy wypunktowane, nagłówki, pogrubienia, edycja linków, dodawanie i opisywanie zdjęć, tabel, itd.).

Edycja bez konieczności znajomości HTML, PHP i CSS.

Zarządzanie stronami (dodawanie nowych, usuwanie, aktualizacja).

Konfiguracja meta tagów title i description dla stron.

Zarządzanie adresami URL podstron (tworzenie przyjaznych adresów).

Tworzenie kont w systemie z różnymi uprawnieniami.

Dostępność i możliwość instalacji dodatkowych modułów (czatu, formularza, mapki, galerii zdjęć, fanpage, komentarze, powiązane strony, oceny / opinie, itd.).

Tworzenie stron w różnych wersjach językowych.

Elastyczność pozwalająca zastosować system do różnego rodzaju stron (wada i zaleta).

Rodzaje systemów zarządzania treścią

W zależności od przeznaczenia - wyróżnić możemy rodzaje oprogramowania i szablony przeznaczone pod konkretny typ serwisu (sklep, forum, blog, wizytówka, strona firmowa, serwis informacyjny, itd.).

- wyróżnić możemy rodzaje oprogramowania i szablony przeznaczone pod konkretny typ serwisu (sklep, forum, blog, wizytówka, strona firmowa, serwis informacyjny, itd.). Open Source (np. WordPress) - czyli system z dostępem do plików i kodu źródłowego, dzięki czemu jest możliwe własne dokonywanie zmian. Ze względu na ogólnodostępność i popularność, system posiada wiele darmowych szablonów graficznych, wtyczek i gotowych modułów. Otwarty kod nie sprzyja bezpieczeństwu dlatego warto na bieżąco aktualizować oprogramowanie i wtyczki.

- czyli system z dostępem do plików i kodu źródłowego, dzięki czemu jest możliwe własne dokonywanie zmian. Ze względu na ogólnodostępność i popularność, system posiada wiele darmowych szablonów graficznych, wtyczek i gotowych modułów. Otwarty kod nie sprzyja bezpieczeństwu dlatego warto na bieżąco aktualizować oprogramowanie i wtyczki. System abonamentowy, SaaS (np. Shoper) - czyli oprogramowanie, które jest współdzielone dla wielu klientów, przez co nie mają oni dostępu do kodu witryny. Możliwa jest ingerencja w wygląd szablonu i podstawowe zarządzanie zawartością (treści, podstrony, itd.). W tym rozwiązaniu nie ma co liczyć na dedykowane funkcjonalności.

- czyli oprogramowanie, które jest współdzielone dla wielu klientów, przez co nie mają oni dostępu do kodu witryny. Możliwa jest ingerencja w wygląd szablonu i podstawowe zarządzanie zawartością (treści, podstrony, itd.). W tym rozwiązaniu nie ma co liczyć na dedykowane funkcjonalności. Dedykowany autorski CMS - czyli system przygotowany pod specjalne zamówienie z unikalnym szablonem graficznym oraz dedykowanymi funkcjonalnościami. Jest to rozwiązanie znacznie droższe.

Najpopularniejsze systemy CMS

Ogólne portale

Wordpress - Najpopularniejszy w Polsce Open Source CMS (content management system), intuicyjny i prosty w obsłudze. Dostępna jest ogromna ilość darmowych motywów i wtyczek, dzięki temu stronę łatwo można rozbudować i skonfigurować pod własne wymagania.

- Najpopularniejszy w Polsce Open Source CMS (content management system), intuicyjny i prosty w obsłudze. Dostępna jest ogromna ilość darmowych motywów i wtyczek, dzięki temu stronę łatwo można rozbudować i skonfigurować pod własne wymagania. Joomla - Nieco bardziej zaawansowany, mniej popularny i intuicyjny od poprzednika, mimo to świetnie sprawdza się jako system zarządzania treścią strony www. Również w tym przypadku oprogramowanie umożliwia dostęp do kodu źródłowego i wielu dodatków. Joomla zapewnia też wiele poradników i materiałów szkoleniowych.

- Nieco bardziej zaawansowany, mniej popularny i intuicyjny od poprzednika, mimo to świetnie sprawdza się jako system zarządzania treścią strony www. Również w tym przypadku oprogramowanie umożliwia dostęp do kodu źródłowego i wielu dodatków. Joomla zapewnia też wiele poradników i materiałów szkoleniowych. Drupal - Idealnie sprawdza się do obsługi bardziej zaawansowanej strony internetowej. Umożliwia przeprowadzanie różnych modyfikacji i sprawne zarządzanie serwisem za pośrednictwem rozbudowanego panelu administracyjnego. Przy poważniejszych zmianach wymagana jest jednak znajomość HTML, PHP i CSS.

- Idealnie sprawdza się do obsługi bardziej zaawansowanej strony internetowej. Umożliwia przeprowadzanie różnych modyfikacji i sprawne zarządzanie serwisem za pośrednictwem rozbudowanego panelu administracyjnego. Przy poważniejszych zmianach wymagana jest jednak znajomość HTML, PHP i CSS. Blogger - Jak sama nazwa wskazuje jest to oprogramowanie dla stron internetowych typu blog (darmowe). Idealny dla początkujących blogerów ale i nie tylko.

Sklepy internetowe

PrestaShop - jest jednym z najbardziej popularnych systemów CMS do zarządzania sklepem internetowym (e-commerce). Aplikacja posiada rozbudowany panel i sporą ilość przydatnych funkcji. Oprogramowanie wspierane jest przez dużą społeczność użytkowników, a także wiele wtyczek poszerzające możliwości.

- jest jednym z najbardziej popularnych systemów CMS do zarządzania sklepem internetowym (e-commerce). Aplikacja posiada rozbudowany panel i sporą ilość przydatnych funkcji. Oprogramowanie wspierane jest przez dużą społeczność użytkowników, a także wiele wtyczek poszerzające możliwości. Shoper - jest skryptem sklepowym opartym o model SaaS. Umożliwia w łatwy sposób stworzenie, konfiguracje i prowadzenie e-commerce. Aplikacja jest stale aktualizowana i rozwijana o nowe funkcjonalności.

- jest skryptem sklepowym opartym o model SaaS. Umożliwia w łatwy sposób stworzenie, konfiguracje i prowadzenie e-commerce. Aplikacja jest stale aktualizowana i rozwijana o nowe funkcjonalności. WooCommerce - to darmowe rozszerzenie do opisanego już wcześniej systemu WordPress. Proste w instalacji, konfiguracji i zarządzaniu.

- to darmowe rozszerzenie do opisanego już wcześniej systemu WordPress. Proste w instalacji, konfiguracji i zarządzaniu. Magento - również popularny skrypt sklepowy wyróżniający się rozbudowaną platformą. Idealnie nadaje się do zarządzania sklepem o dużej ilości produktów. Wspierany przez dużą społeczność.

Mam nadzieje, że już wiesz co to jest CMS, za co jest odpowiedzialny na stronie internetowej, a także czym się powinien charakteryzować i jakie są najpopularniejsze oprogramowania w Polsce.

Ostatnia modyfikacja: 2021-05-20 11:49:01

Leave a Comment