E-mail marketing dzisiaj — porównanie programu Outlook i specjalistycznego oprogramowania

by Randa Pawel

Marketing e-mailowy lub newsletterowy jest częścią koncepcji reklamy online dla wielu firm, pomimo rosnącego znaczenia reklamy za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Co. W zależności od zakresu e-mail marketingu we własnej koncepcji marketingowej należy rozważyć zastosowanie specjalistycznego oprogramowania. Czy wysyłanie biuletynów działa również prawidłowo do moich celów przez Outlooka, czy też bardziej sensowne jest korzystanie ze specjalnego oprogramowania do biuletynów?

Marketing newsletterów za pośrednictwem programu Outlook

Teoretycznie możliwe jest prowadzenie e-mail marketingu za pomocą Outlooka. Wszystkie istniejące adresy e-mail lub listy dystrybucyjne należy po prostu wstawić w pole BCC, co w najlepszym przypadku odbywa się za pomocą ślepej kopii. Chociaż newslettery można w ten sposób wysyłać do wszystkich odbiorców, ta metoda nie jest praktyczna, ponieważ ma różne wady. Podstawowe deficyty e-mail marketingu za pośrednictwem Outlooka można podsumować w następujący sposób:

Biuletyny nie mogą być spersonalizowane, więc bezpośrednie i osobiste adresowanie nie jest możliwe.

Istnieje ryzyko, że biuletyny zostaną posortowane przez filtr antyspamowy.

Ocena kampanii marketingowej poprzez otwarcia, konwersje czy kliknięcia jest niemożliwa.

Odbiorcy biuletynu nie mogą usunąć się z listy mailingowej za pomocą linku do rezygnacji z subskrypcji, ponieważ dane odbiorcy nie są przechowywane na serwerze, ale na komputerze i dlatego nie są dostępne online.

Opcja wyboru lub dodanie określonych notatek do odpowiedniego adresata jest w Outlooku niezwykle czasochłonna.

Jeśli weźmiesz pod uwagę wyżej wymienione wady marketingu newsletterowego za pośrednictwem Outlooka, szybko staje się jasne, że użycie specjalnego oprogramowania do newslettera jest nie tylko bardziej wydajne pod względem nakładu pracy, ale także bardziej decydujące dla przyszłych kampanii reklamowych ze względu na wszechstronną ocenę opcje Znaczenie może być. Jeśli to dla Ciebie za mało, powinieneś uzyskać wsparcie profesjonalnej firmy usługowej zajmującej się e-mail marketingiem. Tacy usługodawcy opracowują skuteczny, szybki e-mail marketing i indywidualne rozwiązania, które są precyzyjnie dopasowane do klienta.

Alternatywa: profesjonalne oprogramowanie do e-mail marketingu

Korzystanie z profesjonalnego oprogramowania do e-mail marketingu oferuje - w przeciwieństwie do zwykłych programów pocztowych, takich jak Outlook - wiele zalet, zwłaszcza że wszystkie niezbędne funkcje są dostępne w tym samym czasie. Oprócz personalizacji biuletynu za pomocą indywidualnych danych odbiorcy, możliwe jest również łatwe zarządzanie biuletynem w dowolnie definiowalnych listach. Jednak inne zalety tej strategii e-mail marketingu są również przekonujące:

bezpośredni import list odbiorców z różnych źródeł danych,

Ocena wyników transmisji

Logowanie transmisji

Instalacja na serwerze lub PC umożliwia integrację z infrastrukturą IT

Możliwość połączenia z istniejącymi bazami danych klientów

Szablony pomagają w tworzeniu biuletynu

Gwarancja ochrony danych dla odbiorców

Możliwe rozwiązania programowe

Wygodne (ale płatne) kompletne rozwiązanie do marketingu e-mailowego jest oferowane przez dostawcę XQueue wraz z oprogramowaniem Maileon. Oprogramowanie zawiera wszystkie wyżej wymienione funkcje, a na życzenie klienta można również zestawiać indywidualne rozwiązania.

Oprócz rozwiązań płatnych w sieci dostępnych jest również wiele rozwiązań freeware. Przykładami tego są ePostMailer firmy Spryka czy program Sendblaster. Większość z tych darmowych wersji może być używana zarówno do celów prywatnych, jak i komercyjnych, a program instalacyjny można pobrać jako wykonywalny plik EXE lub spakowany plik ZIP. Należy zauważyć, że wiele rozwiązań freeware jest dostępnych na rynku również w wersji płatnej (o większym zakresie usług).

Wniosek

Pytanie, które rozwiązanie programowe jest najbardziej odpowiednie dla własnych potrzeb, należy rozstrzygać indywidualnie. Darmowe wersje płatnych programów są zawsze rozsądną alternatywą dla Outlooka. Jeśli jednak chcesz regularnych aktualizacji i obszernej obsługi klienta, powinieneś rozważyć skorzystanie z płatnego rozwiązania. Ponieważ nie tylko marketing w ogóle, ale w szczególności e-mail marketing stale się rozwija, można przypuszczać, że automatyzacja marketingu będzie odgrywać w przyszłości ważną rolę. W kontekście tej trendowej technologii możliwe będzie rejestrowanie, a także analizowanie działań klientów bez ręcznej ingerencji, co ostatecznie służy zachęceniu klientów nie tylko do dokonania pierwszego zakupu, ale także do kolejnego.

Źródło obrazu: Beboy / fotolia.com

52 oceny

Podobne artykuły:

Poczta systemu Windows: przegląd funkcji i wskazówek dotyczących ...

Najlepsze aplikacje e-mail na Androida: alternatywy dla ...

Programy pocztowe: jak znaleźć właściwy?

Alternatywa dla programu Outlook: cztery praktyczne programy w porównaniu

Dlaczego wizytówka Google Moja Firma dla każdej firmy...

Bezpłatni dostawcy poczty e-mail: najlepszy ...

Oprogramowanie biznesowe - w jakich obszarach ...

LTE vs 4G - jaka jest różnica?

Microsoft Planner: aplikacja do zarządzania z Office 365

Chroń prywatność i dane na urządzeniach technicznych

Leave a Comment