Centralne zakupy niosą ze sobą ogromne korzyści dla produktów IT

by Randa Pawel

Nawet najmniejsze firmy z trudem obywają się bez IT. Niezależnie od wielkości operacji pojawia się kwestia zakupów, czyli nie tylko kosztów, ale także know-how. W tym przypadku szczególnie widoczne są zalety zakupów centralnych.

Najważniejsze pytania w skrócie

Scena IT dominuje w firmach ze wszystkich branż. Nacisk kładziony jest na dostosowane do potrzeb rozwiązania o wysokiej wydajności, a najlepiej nawet modułowych opcjach rozbudowy. Portale biznesowe, takie jak productpilot.com, internetowa sieć Targów we Frankfurcie, gdzie wystawcy prezentują swoje usługi i produkty przez cały rok, pokazują, jak duży jest obecnie rynek dostawców w tej dziedzinie. Ta obecność jest również korzystna dla klientów, ponieważ daje im możliwie najszerszy przegląd spektrum. Droga do zakupów centralnych jest prawie wybrukowana, ponieważ kontakt nawiązano szybko. Jak pokazuje doświadczenie, warto otrzymywać wszystkie usługi z jednego źródła, ponieważ na następujące aspekty można odpowiedzieć jednolicie:

Który system jest odpowiedni dla firmy? Zwłaszcza małe, zarządzane przez właścicieli firmy chcą skorzystać z nowoczesnych rozwiązań informatycznych, ale często nie posiadają niezbędnej wiedzy specjalistycznej, aby dokonać właściwego wyboru przy zakupie. Doradztwo eksperckie jest zatem niezbędne i jest zawsze zawarte w pakiecie przy outsourcingu do jednego usługodawcy.

Zalety cenowe: Odbiór kompletnych systemów jest zwykle tańszy niż oddzielne zamawianie poszczególnych części. W zależności od zakresu oszczędności mogą szybko osiągnąć czterocyfrowy zakres; W dużych firmach realne są nawet wyższe wymiary, zwłaszcza przy długoterminowych obliczeniach na przestrzeni lat.

Gwarancja, konserwacja i ewentualne naprawy: Zalety współpracy ze stałym dostawcą są prawdopodobnie najbardziej widoczne podczas eksploatacji.

Korzyści pomnażają się w sumie

Całkiem wyraźnie: małe firmy z rozsądnym budżetem i/lub brakiem specjalistycznej wiedzy informatycznej czerpią korzyści ze scentralizowanych zakupów. W zamian wartość dodana struktury IT staje się widoczna już od pierwszego dnia: czy to w CRM, finansach czy zarządzaniu projektami, istnieje odpowiedni moduł do praktycznie każdego celu, który można zintegrować zgodnie z wymaganiami.

A to, co dotyczy oprogramowania, nie jest wyjątkiem w przypadku sprzętu: kluczowe dane, takie jak wymagana moc obliczeniowa lub wymagana pojemność pamięci (obecnie coraz częściej w chmurze), dla laików trudno oszacować z góry; W trakcie profesjonalnego doradztwa problem ten rozwiązuje dostawca, dopasowując do siebie sprzęt i oprogramowanie i sprzedając je jako kompletny pakiet po preferencyjnej cenie.

Zdjęcie: © istock.com / Pinkypills

58 ocen

 

Podobne artykuły:

Cloud ERP: zalety i wady pracy z ...

Korzyści z Microsoft Endpoint Manager / Microsoft Intune

Oprogramowanie biznesowe - w jakich obszarach ...

Serwer plików: definicja i podstawy

Dlaczego wizytówka Google Moja Firma dla każdej firmy...

Jakie zalety oferuje oprogramowanie bankowe...

Z ubezpieczeniem cybernetycznym do wieku ...

Niedawna usterka bezpieczeństwa zoomu i jak ...

Własny serwer: najlepszy i najtańszy...

Sieć mesh: zalety i wady rozszerzenia WLAN

Leave a Comment