Relacja z konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje

by Randa Pawel

Działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana

Serwis internetowy, z którego Pani/Pan korzysta używa plików cookies w celu:

niezbędnego zapewnienia prawidłowego działania Serwisów (utrzymania sesji),

realizacji funkcjonalności ułatwiających obsługę Serwisu,

analizy statystyk ruchu i reklam w Serwisach,

zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu wyświetlenia reklam produktów własnych i klientów reklamowych.

Pliki cookies

Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z Serwisu, w celu administrowania Serwisem, dostosowania treści Serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania reklamy (dostosowania treści reklamy do indywidualnych potrzeb użytkownika). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika Serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do internetu oraz w Polityce prywatności i plików cookies.

Administratorzy

Administratorem Pana/Pani danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu internetowego i jego usług jest Wydawnictwo Podatkowe GOFIN sp. z Administratorem danych osobowych w plikach cookies w związku z wyświetleniem analizy statystyk i wyświetlaniem spersonalizowanych reklam są partnerzy Wydawnictwa Podatkowego GOFIN sp. z Google Inc, Facebook Inc.

Jakie ma Pani/Pan prawa w stosunku do swoich danych osobowych?

Wobec swoich danych mają Pan/Pani prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia zgody.

Podstawy prawne przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Niezbędność przetwarzania danych w związku z wykonaniem umowy. Umowa w naszym przypadku oznacza akceptację regulaminu naszych usług. Jeśli zatem akceptuje Pani/Pan umowę na realizację danej usługi, to możemy przetwarzać Pani/Pana dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.

Niezbędność przetwarzania danych w związku z prawnie uzasadnionym interesem administratora. Dotyczy sytuacji, gdy przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na usprawiedliwione potrzeby administratora, tj. dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług, jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług administratora.

Dobrowolna zgoda.

Aby móc realizować cele:

- zapamiętania Pani/Pana decyzji w Serwisach w zakresie korzystania z dostępnych opcjonalnie funkcjonalności,

- analiz statystyk ruchu i reklam w Serwisach,

- wyświetlania spersonalizowanych reklam produktów własnych i klientów reklamowych w związku z odwiedzaniem niniejszego Serwisu internetowego partnerzy Wydawnictwa Podatkowego Gofin sp. z muszą mieć możliwość przetwarzania Pani/Pana danych.

Potrzebna jest Nam Pani/Pana dobrowolna zgoda na zapisy w plikach cookies w celach realizacji powyższych celów.

W związku z powyższymi wyjaśnieniami prosimy o wyrażenie dobrowolnej zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies przez kliknięcie przycisku „Zgadzam się” lub „Nie teraz” w przypadku braku zgody. Istnieje możliwość skorzystania z „ustawień zaawansowanych” plików cookies w celu określenia indywidualnych zgód na zapis wybranych plików cookies realizujących wybrane cele.

Samsung prezentuje portret technologiczny polskiego lekarza pierwszego kontaktu

Materiały dla mediów > Informacje prasowe

O firmie > Odpowiedzialność

Produkty > Urządzenia mobilne

Polscy lekarze oczekują większego udziału technologii mobilnych w medycynie – wynika z badania IQVIA dla Samsung. Aż 96% z nich uważa, że smartfony mogłyby być szerzej wykorzystywane w sektorze medycznym, a 9 na 10 deklaruje, że monitorowanie stanu pacjenta przy pomocy profesjonalnych aplikacji znacznie usprawnia opiekę. E-medycyna to dla nich też szansa na większą elastyczność zawodową.

IQVIA na zlecenie Samsung zapytała lekarzy pierwszego kontaktu, którzy w placówkach publicznych pracują przez min 50% swojego czasu pracy, w jaki sposób korzystają oni w codziennej pracy ze smartfonów i tabletów. Wyniki badań wskazują, że niezależnie od swojego wieku, polscy lekarze w urządzeniach mobilnych dostrzegają potencjał zarówno na usprawnienie opieki nad pacjentami, jak i szasnę na własną większą elastyczność zawodową. Również po ustaniu pandemii.

Polskim lekarzom po drodze ze smartfonem

Niemal jednogłośnie ankietowani lekarze wszystkich grup wiekowych uznali, że technologie mobilne mogą i powinny znaleźć szersze zastosowanie w branży medycznej. 96% lekarzy biorących udział w badaniu uznało smartfony i tablety za narzędzia przydatne w ich codziennej pracy. Aż dwie trzecie deklaruje przy tym, że komputer i papierowe formularze wolałoby w pracy zastąpić tabletem bądź smartfonem. Jako powód 9 na 10 lekarzy wskazało większą elastyczność, jaką zapewnia im technologia mobilna, a także lepszą efektywność wykonywanej pracy. Na jednego specjalistę biorącego udział w badaniu przypadają średnio ponad 2 urządzenia mobilne, a najczęściej posiadaną w tej grupie zawodowej marką urządzeń mobilnych jest Samsung, bez względu na to czy jest to smartfon czy tablet. Połowa lekarzy preferuje korzystanie ze smartfonu, a jedna trzecia woli tablet. Swoją biegłość w zakresie ich obsługi trzy czwarte respondentów określa jako zaawansowaną.

Do czego lekarze wykorzystują technologie mobilne?

93% przebadanych lekarzy używa smartfonu i tabletu do wyszukiwania aktualnie potrzebnych informacji, a także sprawdzania klasyfikacji chorób (65%), zamienników i dawkowaniu leków (83%) oraz przysługujących pacjentom refundacji (78%). Lekarze na bieżąco śledzą też za pośrednictwem urządzeń mobilnych informacje o nowych farmakoterapiach i możliwościach leczenia (67%), a także sprawdzają służbową pocztę i konsultują się z innymi lekarzami. Smartfon służy im również do tego, by mogli być dostępni w nagłych wypadkach.

Lekarze: mHealth to przyszłość medycyny. Także po ustaniu pandemii

Kryzys sanitarno-epidemiologiczny w światowej branży medycznej przyspieszył rozwój rozwiązań z grupy mHealth. Również w polskich przychodniach publicznych, gdzie w czasie pandemii teleporady stanowiły ponad 66% wszystkich udzielanych porad dla jednej trzeciej lekarzy. Blisko 9 na 10 z nich uznało, że telemedycyna jest dobrą formą komunikacji z pacjentami niewymagającymi badania fizykalnego i będzie nim także po ustaniu pandemii. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Samsung wynika, że już teraz dwie trzecie specjalistów woli polecać swoim pacjentom ogólnodostępne aplikacje mobilne monitorujące stan zdrowia, pozwalające kontrolować np. codzienny poziom cukru, poziom ciśnienia, tętna niż tradycyjne dzienniczki w formie papierowej.

Bez względu na wiek i biegłość w obsłudze technologii, od systemów mHealth lekarze oczekują przede wszystkim intuicyjności i łatwości obsługi, niezawodności działania oraz kompatybilności z innymi aplikacjami, a także m.in. wsparcie ze strony dostawcy i możliwość kontaku z call center. Natomiast ich obawy najczęściej dotyczą bezpieczeństwo danych poufnych (43%) i wiarygodność informacji podawanych w aplikacji przez pacjentów (46%).

E-medycyna nadzieją na poprawę warunków leczenia – tak dla lekarzy, jak i pacjentów

Jak wynika z badania, rozwiązania typu mHealth to zdaniem lekarzy, nadzieja zarówno na polepszenie własnej sytuacji zawodowej, jak i na zapewnienie szybszej i bardziej kompleksowej opieki pacjentom. Najczęściej wskazywaną zaletą, przekonującą ankietowanych do mHealth okazała się możliwości zdalnej pracy w określonych dniach i z różnych miejsc. Na argument związany z dogodnością rozwiązań mobilnych dla nich samych jako kluczowy wskazało aż 41% lekarzy. Przy tym, zdaniem blisko 9 na 10 z nich, możliwość wykonywania pracy z dowolnego miejsca pozytywnie wpłynęłaby też na ich efektywność.

Telemedycyna i mHealth to według lekarzy również szansa dla samych podopiecznych. Przede wszystkim na lepszy dostęp do bardziej kompleksowej opieki. 66% przebadanych lekarzy przyznało, że monitorowanie stanu zdrowia przy pomocy urządzeń mobilnych może zwiększać zaangażowanie pacjentów w proces leczenia. Innymi wskazywanymi zaletami telemedycyny były skrócenie kolejek do lekarzy i zoptymalizowanie czasu porady, dzięki dostępności zgromadzonych w aplikacji danych czy utrzymywanie stałego kontaktu z pacjentami. „mHealth przekłada się na ułatwienie kontaktu z pacjentem, jego częstotliwość i większą kontrolę m.in. nad przyjmowaniem zaleconych leków, ale także kompleksowość opieki” – tłumaczy jeden z respondentów badania IQVIA dla Samsung.

„Technologia coraz silniej zaznacza swoją obecność w codziennej pracy lekarzy – mówi dr Bogdan Falkiewicz, lekarz i Dyrektor Działu Consultingu & PMR IQVIA w Polsce – W ciągu ostatnich lat zarówno lekarze, jak i pacjenci doświadczyli rewolucji technologicznej, między innymi za sprawą Internetowego Konta Pacjenta, które integruje informacje o pacjencie i przepisywanych mu terapiach, szczepieniach, badaniach diagnostycznych. Widzimy tendencję wzrostową zainteresowania lekarzy rozwiązaniami technologicznymi, które pomagają im monitorować stan zdrowia swoich pacjentów, dzięki czemu mogą precyzyjniej kontrolować chorobę.”

Badanie IQVIA dla Samsung[1] to pierwsza odsłona Samsung Mobile Trend Index – serii raportów Samsung na temat trendów i użycia technologii mobilnych w środowiskach pracy. Kolejne raporty w ramach Mobile Trend Index będą ukazywały się cyklicznie.

[1] Badanie na próbie 100 lekarzy pierwszego kontaktu na zlecenie Samsung przeprowadziła we wrześniu 2021 roku IQVIA Technology Solutions Poland. Badanie przeprowadzono metodą wywiadów CATI z elementami metodologii CAWI. Wielkość miejscowości oraz województwo stanowiły parametry doboru kwotowego do badania i mają odzwierciedlenie w badanej populacji lekarzy, których główną specjalizacją jest medycyna rodzinna lub chorób wewnetrznych (interniści). Wszyscy ankietowani ponad 50% czasu pracy spędzają w przychodniach publicznych POZ. Staż zawodowy badanych wynosił od 3-35 lat, a wiek 30-59 lat.

Relacja z konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje

Główna / Blog / Relacje / Relacja z konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje Relacja z konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje

Relacja z konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje

Konferencja IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje powstała w odpowiedzi na potrzebę pogłębienia wiedzy na temat reklamy mobilnej, w szczególności w zakresie dostępnych na rynku narzędzi oraz dobrych praktyk. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób reklama mobilna może wesprzeć współczesnego marketera oraz jak należy weryfikować jej skuteczność zarówno w kampaniach mających na celu budowanie świadomości marki, jak i działaniach wymierzonych w sprzedaż. Dla wszystkich nieobecnych przygotowaliśmy obszerną relację ze zdjęciami i screenami prezentacji z tej konferencji. Impreza odbyła się w formule online 6 kwietnia 2022.

Konferencję otworzył Robert Wielgo, Członek Zarządu, IAB Polska.

Robert Wielgo

Wydarzenie poprowadziła Sylwia Kaska, Head of Sales, YOC Poland.

Sylwia Kaska

Kolejno zobaczyliśmy następujące prelekcje:

Złoty środek w mobile nie istnieje – czyli jako wykorzystać wieloformatowość w mobile aby zoptymalizować sprzedaż.

Weronika Gładych, Marketing Manager, Adrino i Artur Grochowski, Digital Client Partner Leader, Adrino

Weronika Gładych i Artur Grochowski

Planowanie mediów byłoby prostsze gdybyśmy mieli złoty środek na każdą kampanię, jeśli chodzi o wybór narzędzi/ kanałów dotarcia do użytkowników. Czy istnieje złoty środek w mobile?

Fakty są takie, że złoty czas mobile’a trwa. Rośnie udział ruchu z urządzeń mobilnych.

Czas spędzany dziennie na korzystaniu z internetu

(ilość czasu, jaki internauci w wieku od 16 do 64 lat spędzają na korzystaniu z internetu każdego dnia)

Dzienny czas spędzony na korzystaniu z Internetu na wszystkich urządzeniach 6H 39M,

Czas spędzony na korzystaniu z Internetu na telefonach komórkowych 2 godz. 58 min,

Czas spędzony na korzystaniu z Internetu na komputerach i tabletach 3 godz. 42 min,

Udział komórek w całkowitym dziennym czasie korzystania z internetu 44,5%.

To oznacza, że mobile ma ogromny wpływ na użytkowników, czy dalej idąc konsumentów.

Co to znaczy, że mobile sprzedaje

Co ma wpływ na zachowanie? POSTAWA >>> ZACHOWANIE >>> ZAKUP

Postawa konsumencka to indywidualna predyspozycja do oceniania przedmiotu bądź pewnego aspektu świata w korzystny lub niekorzystny sposób. Jak wpływamy na zachowanie i postawy użytkownika mobile – kampanie wizerunkowe oraz kampanie efektywnościowe.

Jak zachęcić bardziej użytkownika do zakupu:

SMS, MMS

pushe

reklama native

Nie da się zawsze tak samo zaplanować działań w mobile. Nie można założyć, że RM są mało efektywne, mimo rozbudowanej kreacji. Są kampanie na native, gdzie klient może spodziewać się większej sprzedaży, jednak nie dla każdego produktu współczynnik konwersji będzie tak samo wysoki. Nie ma dwóch takich samych kampanii Analogie istnieją, ale pamiętajmy: Użytkownik mobilny szybko się nudzi. Warto towarzyszyć mu na każdym etapie ścieżki zakupowej

– social media są czymś oczywistym,

– SEM, SEO,

– RM nie tylko budują wizerunek sprzedają,

– native dodatkowo zachęca,

– smsy i mmsy NIE SĄ PRZEŻYTKIEM,

– pamiętajmy o aplikacjach zakupowych!

Złota rada

***

Shut up and take money from yours mobile app! Czyli jakie znaczenie ma jakość w optymalizacji mobilnej powierzchni reklamowej

Michał Mazur, Business Project Manager, ABooster oraz Tomasz Szulkowski, Chief Operating Officer, [m]spark

Michał Mazur i Tomasz Szulkowski

Kogo możemy znaleźć w mobile? Wszystkich!

W styczniu 2022 było nas

37,77 milionów

51,6% to kobiety

48,4% to mężczyźni

W Polsce mamy 53.97 mln urządzeń mobilnych, a ilość urządzeń dalej rośnie. Wzrosła o 1,5% w przeciągu roku (2021 do 2022).

Skoro możemy tam spotkać Wszystkich to kto gra w gry?

65% Polaków gra w gry mobilne,

31% graczy to kobiety, 69% mężczyźni,

25% to osoby w wieku 14-29,

38% 30-49 lat,

37% 50-65 lat,

58% respondentów, gra w gry mobilne przez ponad 10 godzin tygodniowo.

Co się zmieniło? Czy Pandemia przyśpieszyła ten trend?

Pandemia zmieniła nas w graczy

Czym jest Gaming?

ZASIĘG

otrzymywanie pewnych dóbr za aktywne spędzenie czasu w grze (rewarded)

STREAM (influencer)

dobra otrzymywane przez użytkowników za pasywny czas oglądania streamów

METAVERSE

dobra w grach / świecie wirtualnym kupowane za realną walutę

Od początku świata gamingu, towarzyszy mu sprzedaż. Ale czym się ona objawia? Waluta, czas, pieniądze.

Gdzie są pieniądze?

Monetyzacja: Czyli jak zarabia się w gamingu?

Rewarded Video

Rewarded video to natywna forma reklamy charakterystyczna dla aplikacji mobilnych. Za obejrzenie max. 30 sekundowego spotu użytkownik otrzymuje bonus w grze, w którą akurat gra.

Czy sam format i kanał wystarczą by sprzedawać?

NIE! Obserwujemy, że by wykorzystać w pełni potencjał płynący z tego kanału niezbędna jest efektywna optymalizacja powierzchni.

Wymaga to połączenia zarówno:

– technologii optymalizacji

– dopasowanego contentu reklamowego

– jakości treści

Opłacalna sprzedaż w gamingu

Sprzedaż

Użytkownicy grając w gry cały czas za coś płacą. Różna jest waluta, ponieważ możemy wyszczególnić:

– Czas

– Interakcje

– Realne pieniądze

Za to wszystko, kupują wirtualne dobra. To dzięki tym To jeden z kluczowych czynników popularności tokenów NFT.

CZAS

Użytkownicy poświęcają swój czas by poznać produkty Klientów.

INTERAKCJE

Użytkownicy poświęcają uwagę produktom Klientów.

NFT

Użytkownicy chcą posiadać dobra wirtualne naszych Klientów.

REALNE PIENIĄDZE

Użytkownicy wydają, i zarabiają realne pieniądze dzięki poświeceniu swojego CZASU reklamom Klientów.

***

Mobile Authentic Impression

Hubert Świtalski, Sales Business Director, DoubleVerifi

Hubert Świtalski

Dlaczego mobile ma znaczenie?

4:23 śr. czas spędzony dziennie na urządzeniu mobilnym,

88% czasu w internecie spędza się na aplikacjach,

288B $ Ogólnoświatowe wydatki na reklamy mobilne 2021,

42% wzrost wydatków na reklamę na telefonach komórkowych do 2024.

Poznaliśmy możliwości rozwiązania DV. DV First to Market Mobile Suite podnosi skuteczność marketingu

Historia wiodącej innowacji i przejrzystości w zakresie jakości mediów mobilnych.

Najbardziej konfigurowalne rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa marki na rynku na wszystkich platformach zakupowych przed i po licytacji.

Wiodące w branży laboratorium DV Fraud Lab szybko i dokładnie wykrywa łamanie schematów oszustw w aplikacjach mobilnych.

Akredytowane przez MRC podwójne podejście do widoczności, wykorzystujące pakiety OM SDK i MRAID, aby zapewnić jak największy zasięg.

MRC – akredytacja w zakresie widoczności i oszustw w internecie mobilnym i aplikacjach.

WIDOCZNOŚĆ – Obsługa wielu standardów branżowych i ulepszone wskaźniki zaangażowania użytkowników.

OSZUSTWA I SIVT – Wyeliminuj marnotrawstwo i zwiększ wydajność i skuteczność kampanii.

BEZPIECZEŃSTWO MARKI – Rozwiązania standardowe i niestandardowe zaprojektowane w celu ochrony wartości i reputacji marki.

GEO – Kieruj lub zapewniaj przepływ mediów na odpowiednich rynkach zgodnie z celami biznesowymi.

Pokrycie aplikacji mobilnych obejmuje teraz pełny zestaw kategorii unikania bezpieczeństwa marki

• Ponad 90 ustawień unikania treści, które dotyczą bezpieczeństwa marki, przydatności i trafności,

• Klasyfikacja w ponad 40 językach,

• Ulepszona klasyfikacja semantyczna oparta na sztucznej inteligencji,

• Kategorie wyłącznie DV, takie jak newsy zapalne i polityka,

• Specyficzne kategorie dla silnie regulowanych branż.

Jak to działa

Podwójne podejście do klasyfikacji aplikacji mobilnych zapewnia wyjątkową dokładność.

Technologia

DV klasyfikuje aplikacje przy użyciu tego samego najlepszego w swojej klasie ontologicznego systemu uczenia się, który jest używany do klasyfikacji naszej witryny.

Ludzie

Aby zapewnić dodatkową ochronę, zespół ekspertów ds. treści ocenia aplikacje, w których często pojawiają się nasi reklamodawcy.

Ulepszona klasyfikacja aplikacji

W przypadku aplikacji do rozszerzonej klasyfikacji do każdego wyświetlenia przypisywane są kategorie treści na podstawie treści aplikacji, w której jest dostarczana kreacja reklamy.

• poprawia ochronę poprzez ocenę zawartości otaczającej aplikację,

• otwiera potencjalną skalę, umożliwiając wyświetlanie wyświetleń w aplikacjach zawierających treści o różnej tematyce (sport, rozrywka, polityka itp.),

• pozwala wykorzystać unikanie słów kluczowych w tych aplikacjach w celu ochrony przed najświeższymi wiadomościami.

Brand safety targeting

DV walczy z oszustwami w aplikacjach mobilnych od 2017 roku. Akredytowana detekcja i filtracja MRC od marca 2017.

Wykrywanie oszustw w aplikacjach wymaga innego podejścia

• modele data science, wykrywanie złośliwego oprogramowania, obszerny przegląd ludzki

Rodzaje oszustw związanych z aplikacjami mobilnymi zidentyfikowane i którym DV zapobiega:

• aktywność reklamowa w tle

• ukryte reklamy

• fałszywe przedstawienie aplikacji/podszywanie się

• manipulacja pomiarami

Pokrycie widoczności

Pomiar widoczności na różnych platformach, urządzeniach i w różnych przeglądarkach przy użyciu metodologii geometrycznej:

• Łączy OM SDK i certyfikowaną technologię MRAID, umożliwiając obecnie najwyższą szybkość pomiaru (pokrycie),

• DV obsługuje również niestandardowe pomiary oparte na potrzebach marki.

***

It’s (not) all about content. Jak analizować i projektować treści, aby były rentowne

Norbert Mazur, Mobile App Performance Manager, CCC oraz Aleksandra Koclejda, Mobile Content Coordinator, CCC

Aleksandra Koclejda i Norbert Mazur

Projektowanie doświadczeń użytkowników to jeden z głównych celów aplikacji mobilnej CCC. Czy content potrafi sprzedawać? Czy dane nam pomagają, czy przeszkadzają w realizowaniu strategii? Eksperci z CCC odpowiedzieli na te pytania.

Aplikacja CCC pozwala Klientom na skorzystanie z pełnej oferty butów, torebek, odzieży i akcesoriów, w dowolnym miejscu i czasie. Projektując aplikację skupiliśmy się na stworzeniu łatwego procesu wyboru szukanego produktu oraz zamówienia z wykorzystaniem wielu metod dostaw i płatności. Wiemy, że buty kupuje się kilka razy w roku. Jak w takim biznesie zachęcić użytkowników do wejścia do aplikacji mobilnej, nie tylko po zakup nowej pary obuwia?

CCC postawiło na stworzenie unikalnego kontentu, dostępnego tylko w aplikacji mobilnej: unikalne artykuły, współpraca ze znanymi osobami z branży fashion czy inspirujące poradniki sezonowe. Połączyli świat technologii i contentu. Dzięki temu wiedzą jakie działania marketingowe w aplikacji mobilnej przynoszą odpowiednie rezultaty biznesowe.

Biznes to nie tylko szeroki asortyment, dobre ceny czy łatwy check-out. Intensywne działania contentowe w aplikacji CCC przyczyniły się do sukcesu.

Czym jest rentowność, czym jest treść – mamy kilka sekund na przekonanie do eksplorowania oferowanej treści, przyciągnięcia uwagi, inspiracji.

5 kluczowych aspektów

analityka i narzędzia (wpływ artykułu na sprzedaż, optymalizacja artykułów),

cel (Wyróżnione relacje IN-App -> zwiększanie zaangażowania, Home screen -> sprzedaż, prezentowanie oferty produktowej, Strefa klubowicza -> promocje, ekskluzywność, Artykuły inspiracyjne -> budowanie pozycji doradcy, zwiększanie świadomości),

temat (poznaj swoich użytkowników, co lubią, czego potrzebują, co szukają, pogłębiaj ich wiedzę)

autorzy (nie bierz na ślepo tych, którzy mają najwięcej obserwujących),

dystrybucja (wewnętrznie i wyszukuj nowych użytkowników).

***

Era post cookies

Marek Naruszewicz, CEO, OpenMobi

Marek Naruszewicz

Zaczyna się era post cookies i device ID. Jak poradzić sobie z podstawowymi funkcjonalnościami, retargeting, capping, segmentacja użytkowników, konwersje?

Co dalej?

Od 2021 roku Mozilli oraz Safari ograniczenia cookies iOS ograniczenia identyfikatora IDFA 10% użytkowników akceptuje. W roku 2023 Chrome ograniczenia cookies Android ograniczenia identyfikatora GAID.

Co się stanie bez cookies?

Problemy w kampaniach

Zasięgowe

• Ograniczamy się do jednego wydawcy

• Brak możliwości łączenia danych

• Brak segmentów w kampaniach programmatic

Efektywnościowe

• Ograniczenie się do jednego ekosystemu (wydawcy)

E-commerce

• Ograniczone możliwości tworzenia atrybucji

• Ograniczenie tworzenia lejka sprzedażowego

• Ograniczone możliwości domykania koszyka

***

Jak retailer może stać się drugim Facebookiem? O tym dlaczego dane staną się nową walutą w relacjach marki z dystrybutorem

Mateusz Chołuj, CEO, Proxi.Cloud

Mateusz Chołuj

Sprzedaż stacjonarna to 88,9% sprzedaży detalicznej. Dane GUS za 01.2022. Co gdyby w offline wiedzieć tyle co w online?

Unikalna wiedza o shopperze:

– wartość paragonów

– koszyki zakupowe

– częstotliwość zakupów

– lojalność

– profil behawioralny

– zakup produktu

Następnie poznaliśmy możliwości aplikacji Żappka i jej formaty reklamowe w porównaniu do Facebooka i case study marki z branży FMCG.

Komu się uda?

Skutecznie wdrożony na skali digitalowy program lojalnościowy. Technologia i umiejętności zarządzania owned media. Kompetencje wykorzystania danych w reklamie.

Co to oznacza dla branży?

Większa nierównowaga w relacjach producent retailer. Przeniesienie budżetów w kierunku owned media retailerów. Zagrożenie (i szansa) dla agencji.

***

Intencje zakupowe polskich smart shopperów korzystających z aplikacji mobilnych.

Premiera Raportu 2022 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar.

Krzysztof Łuczak, Co-founder & Head of Retail, Grupa Blix oraz Marcin Lenkiewicz, Vice President, Grupa Blix

Krzysztof Łuczak oraz Marcin Lenkiewicz

Sprzedaż detaliczna w Polsce odnotowała wzrost 8,1% w porównaniu z analogicznym miesiącem z poprzedniego roku.

Ekosystem mobile

Następnie prelegenci zaprezentowali TOP 10 wyszukiwanych produktów na przestrzeni ostatnich 3 lat. Poznaliśmy także Wielkanocną listę zakupów 2022.

Persony

Na zakończenie poznaliśmy jeszcze wyniki badania gazetek promocyjnych.

***

Jak zbudować ekosystem mobile w świecie e-commercu?

Adrian Kornacki, Online Marketing Specialist, Empik

Adrian Kornacki

Case study Empik – lidera sprzedaży książek / filmu / muzyki. to topowa platforma e-commerce w Polsce oferująca 20 kategorii i ponad 3 mln produktów.

Lejek sprzedażowy Empik

Realizacja faz lejka sprzedażowego

Unikalne Cechy Oferty (USP) nadrzędną myślą przy projektowaniu aplikacji:

– Funkcjonalność techniczna,

– Funkcjonalność omnichannelowa,

– Korzyści finansowe dla Klienta,

– Dowód społecznej słuszności.

Funkcjonalność techniczna

• Łatwa możliwość sprawdzania statusów zamówienia,

• Push powiadomienia, że zamówienia są gotowe do odbioru,

• Synchronizacja koszyków web/aplikacja,

• Sugerowanie produktów w wyszukiwarce,

• Promocja ekologicznych metod dostaw,

• Mały rozmiar aplikacji nie obciąża urządzenia Klienta.

Funkcjonalność omnichannel

• Click and collect zarezerwuj w aplikacji i odbierz w salonie po 2 godzinach

• Funkcja ulubiony salon

• Skaner kodów

• Rozpoznawalność Klientów w salonie poprzez kod Klienta w aplikacji

• Sprawdzenie dostępności produktu w salonie

• Pay & Go płacenie aplikacją Empik w salonie bez podchodzenia do kasy!

Działania akwizycyjne do aplikacji i sprzedaży

• Jednoźródłowy pomiar ruchu mobile, dzięki zaawansowanemu narzędziu analitycznemu

• Stosowanie zróżnicowanych kanałów mediowych w pozyskiwaniu nowych użytkowników aplikacji

• Zróżnicowane formaty kreacji display, video, feed produktowy

• Testowanie różnych komunikatów/benefitów

• Działania sprzedażowe prowadzące bezpośrednio do aplikacji

Dostosowanie kreacji wizerunkowych do świata mobile.

Dostosowanie kreacji video w Social Media pod kątem sposobu konsumpcji kanału krótkie video, dopasowane proporcji do mobile. W ramach Youtube dopasowywanie proporcji video względem miejsca emisji. Optymalizacja obejrzeń pod kątem urządzenia emisji.

***

Mały ekran to duże wyzwanie. Jak szybkość i UX serwisu mobilnego wpływa na e-commerce

Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant, Google

Piotr Kowalski

Coraz więcej zapytań w wyszukiwarce Google pochodzi z mobile.

Trendy zapytań w Google

Niestety, mobilne strony mają wciąż 2-3 x gorsze współczynniki konwersji niż desktopowe. Dlaczego?

– powolna strona

– zły UX strony

– niskie stawki CPC dla smartfonów

– brak poprawnej atrybucji “cross device”

Dwa filary dobrego doświadczenia mobilnego

Dobry User Experience, UX

● Pierwsze wrażenie

● Dopasowanie do szerokości ekranu

● Ergonomia serwisu / UI

● Dostępność (accessibility)

Szybkość działania

● Szybkość pojawiania się treści

● Reaktywność na akcje usera

● Stabilność elementów podczas ładowania

● Metryki Core Web Vitals

● Wpływ szybkości na Google Ads oraz ranking wyszukiwarki

Szybkość strony wpływa na Twój biznes. 73% stron mobilnych w Polsce powinno być szybsze.

Metryki Core Web Vitals

Jak tego dokonać? Google wraz z partnerem – firmą e-point.pl poddali audytom 50 polskich firm e commerce, które otrzymały:

Raport – prezentację, zawierającą:

● Opis metody badawczej

● Procentowy wynik UX , dla różnych etapów zakupu w sklepie

● Spostrzeżenia i rekomendacje dotyczące konkretnych zmian UX

● Procentowy wynik szybkości strony i rekomendacje dotyczące jej polepszenia

Dokument projektowy – uwspólniony z Klientem, zawierający:

● Listę rekomendacji UX / Speed

● Spodziewany wpływ na najważniejsze KPI (np. Conversion Rate)

● Właściciela dla wdrożenia danej rekomendacji po stronie Klienta

● Status wdrożenia

Projekt audytów szybkości i UX w liczbach:

50 polskich sklepów e-commerce dużej i średniej wielkości, z kategorii zdrowie & uroda, meble,

art. spożywcze, elektronika, książki, moda zostało poddanych głębokiemu audytowi mobilnej szybkości oraz UX.

art. spożywcze, elektronika, książki, moda zostało poddanych głębokiemu audytowi mobilnej szybkości oraz UX. 1113 rekomendacji zostało przedstawionych audytowanym firmom.

ponad 25% rekomendacji zostało wdrożonych lub jest w trakcie wdrożenia.

Wpływ mobilnego UX na biznes:

+3,3% tyle wyniósł średnio wzrost mobilnego Conversion Rate u klientów, którzy wdrożyli rekomendacje.

– 6,2% spadek mobilnego Conversion Rate u klientów, którzy nie wdrożyli żadnej rekomendacji.

Top 5 najczęściej występujących problemów z mobilnym User Experience

Cena oraz przycisk dodania do koszyka powinny być widoczne bez konieczności przewijania ekranu. Dostępność opcji rejestracji przez zewnętrzne konta (Facebook, Google, Apple) – czas i wygoda użytkownika. Błędy w formularzu muszą być widoczne, zrozumiałe i łatwe do poprawienia. W polu treści strony głównej powinny być widoczne informacje związane ze standardem obsługi w trakcie zakupu oraz po nim. Pola tekstowe powinny zapewniać typ klawiatury dopasowany do charakteru wprowadzanych danych.

Top 5 najczęściej występujących problemów związanych z szybkością

Obrazki bez zdefiniowanego w HTML rozmiaru wysokości i szerokości Rozmiar zastosowanych skryptów JS Polityka cache’owania do optymalizacji Widoczność tekstu podczas ładowania czcionek Długa praca głównego wątku przeglądarki na skryptach JS

Wpływ szybkości na biznes w kanale mobile:

+ 11 tyle wyniósł średnio wzrost mobilnego performance (szybkości) u klientów, którzy wdrożyli rekomendacje.

– 4 spadek mobilnego performance (szybkości) na mobile u klientów, którzy nie wdrożyli żadnej rekomendacji.

***

Reklama mobilna – nieoczywista, ale bardzo rzeczywista dźwignia handlu

Sylwia Kaska, Head of Sales, YOC Poland oraz Nikodem Sarna, Head of Programmatic and Publisher, YOC Poland

Sylwia Kaska i Nikodem Sarna

Przez długie lata w branży reklamowej panowało przekonanie, że mobile to uboższa wersja desktopu, a do tego zupełnie nie sprawdza się w kampaniach sprzedażowych. Zobaczyliśmy przykłady realizacji, w których wykorzystano interesujące i niecodzienne rozwiązania, a także wsparcie danymi, które udowodniły, że wpływ działań mobilnych na sprzedaż jest jak najbardziej realny.

Prelegenci nie wyrazili zgody na udostępnienie prezentacji.

***

You have reached your destination – czyli o pomiarze efektywności kampanii mobile w POI

Lena Kotowska, Product Manager Analyst, Justtag

Lena Kotowska

Problemy: Jak szybko mobile sprzedaje? Co wybrać krótkie, a może długie kampanie? Jak zmobilizować klientów? Akcje promocyjne, czy utrwalanie wizerunku? Ile osób zachęcę do przyjścia już pierwszego dnia? Jakie okno konwersji przyjąć po zakończeniu kampanii?

Mierzenie efektywności kampanii

Przez ostatnie lata zmienił się nasz tryb życia (nie kupujemy bez zastanowienia i kompulsywnie). Konsumenci są bardziej leniwi niż nam się wydaje. Jeżeli chcesz ich mobilizować musisz się postarać.

Jak działać?

musisz się komunikować, żeby nie poszli do konkurencji,

nie przenoś schematów myślowych,

moment na ścieżce zakupowej ma znaczenie,

nie ulegaj stereotypom.

Badaj! Nie zakładaj.

wiedza o specyfikacji kategorii,

wiedza o konsumencie,

przemyślane targetowanie,

dobra kampania,

powtarzalność działań i optymalizacja.

***

Jak sprawić, by mobile faktycznie sprzedawał? O dopasowaniu kreacji i kampanii do kanału reklamowego.

Antonina Grzelak, PR & Business Manager, PanParagon

Prezentacja Antoniny Grzelak

Nomofobia – lęk przed odstawieniem czy pozbawieniem nas smartfonów. Żyjemy z nosem przy smartfonie. Spędzamy coraz więcej czasu z komórką i na aplikacjach mobilnych (90% czasu). 70% skuteczności kampanii zależy od kreacji i oferty.

Co może nie zagrać w sprzedaży mobile?

łańcuch komunikacyjny klient, dom mediowy, agencja, wydawca,

nie każdy dostatecznie dba o skuteczność,

kreacja nie do końca jest dopasowana do aplikacji mobilnej,

niedopasowany target (zbyt wąski lub zbyt szeroki),

niedopasowanie kreacji do kanału,

niedopasowanie kreacji do efektu, który chcemy uzyskać – zachęcaj do kliknięcia,

błędy komunikacyjne – brak korzyści, brak przedmiotu oferty,

brak produktów w ofercie sklepu (rozmiary, kolory…).

***

Web i Mobile push w praktyce

Arkadiusz Gugała, Country Manger, PushPushGo

Arkadiusz Gugała

Poznaliśmy statystyki (dostarczalność, CTR, % zapisów na push notyfikacje), a także zastosowanie dla poszczególnych sektorów np. (e-commerce i publishers).

Czym są notyfikacje web i mobile push? Krótka forma pozwalająca na szybką i precyzyjną komunikację. Powiadomienia web i mobile push w praktyce wyglądają tak samo.

Rodzaje komunikatów

Zalety web i mobile push:

możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym,

najszybszy kanał komunikacji,

automation,

nie korzystamy z ciasteczek.

Kampanie masowe wysyłane do całej bazy i targetowanie (dedykowane rozwiązania, segmentacja, geolokalizacja).

Wskazówki – zasada ABCDE:

Audience – jeśli komunikat zainteresuje tylko wybraną grupę odbiorców to nie wysyłaj go do wszystkich (uważaj na strefy czasowe).

Benefit – komunikat powinien zawierać rzeczywistą wartość dla odbiorcy, skłaniać do podjęcia akcji.

Content – optymalizacja treści, poprawne wyświetlanie się, grafika ma przyciągać uwagę.

Direct – linki kieruj bezpośrednio w miejsce, którego dotyczą.

Engagement – czy sam być kliknął w tę notyfikację?

Automation – oszczędzaj czas. Przygotuj kilka scenariuszy wysyłek. Podziel klientów na grupy. Rodzaje klientów – dokonujący u nas zakupy (promocja na start, ostatnio odwiedzone kategorie, nowości, bestsellery, ostatnio oglądane produkty, wartość koszyka, retencja – zwiększanie powracalności) i nie dokonujący zakupów (porzucony koszyk, nic nie dodali do koszyka, ostatnio oglądane produkty).

***

To była ostatnia prelekcja konferencji IAB HowTo: Co to znaczy, że mobile sprzedaje. Zapraszamy na kolejne edycje i do przejrzenia naszych fotorelacji z pozostałych konferencji z cyklu HowTo.

Leave a Comment